لاوروف بر آمادگی روسیه برای کمک به ایران در مقابله با کرونا تاکید کرد

کدخبر: ۳۲۸۰۸۴
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه روسیه در گفت وگوی تلفنی با همتای ایرانی خود بر آمادگی کشورش برای کمک به ایران برای مقابله با کرونا تاکید کرد.
لاوروف بر آمادگی روسیه برای کمک به ایران در مقابله با کرونا تاکید کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه امرور پنجشنبه اعلام کرد: سرگئی لاوروف با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت وگوی تلفنی کرد و طرف روسی در رابطه با قربانیان بیماری کرونا COVID-۱۹ در ایران به همتای ایرانی خود تسلیت گفت.

لاوروف بر آمادگی روسیه برای کمک به ایران در مقابله با کرونا و جلوگیری از انتشار آن تاکید کرد.

 در ادامه این گفت وگوی تلفنی لاوروف و ظریف، دورنمای همکاریهای اقتصادی و بازرگانی و سایر موضوعات دستور کار دوجانبه را بررسی کردند.

 دو طرف همچنین درباره موضوعات دوجانبه ازجمله وضعیت پیرامون برجام و حل و فصل مسائل سوریه باتوجه به توافق های کشورهای ضامن روند مذاکرات آستانه گفت وگو کردند.

ایران و روسیه در روزهای اخیر با توجه به شیوع بیشتر کرونا در جهان در مورد مقابله با این بیماری و همکاری دو کشور در این عرصه مذاکره و تبادل نظر کردند.   

در این راستا رئیس سرویس حمایت از مصرف کننده روسیه روز دوشنبه در دیدار با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، بر آمادگی کشورش برای کمک به ایران در زمینه تامین نیازهای دارویی و تجهیزات مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد.

«انا پوپوا» با بیان این مطلب افزود: ما کنار مردم ایران در مقابله با ویروس کرونا ایستاده ایم.

جلالی نیز ضمن قدردانی از اظهارات وی و رئیس جمهوری روسیه در گفت‌وگو با روحانی و اعلام آمادگی برای کمک به ایران در مقابله با ویروس کرونا به تبادل نظر در خصوص اقدامات بعمل آمده از سوی دو کشور در زمینه مهار و کنترل ویروس مذکور پرداخت. 

سفیر ایران در این دیدار با اشاره به اقدامات بعمل آمده در فرودگاه‌های ایران با بر شمردن برخی محدودیت‌های ایجاد شده ناشی از صدور روادید برای ایرانیان ابراز امیدواری کرد این موانع در آینده نزدیک برطرف شود.

لازم به ذکر است آژانس فدرال نظارت در زمینه حمایت از مصرف کننده در روسیه که زیر نظر نخست وزیر است مسئولیت مقابله با بیماری کرونا و تامین تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با این ویروس در روسیه را برعهده دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید