آخرین آمار وزارت بهداشت به تفکیک استان‌ها اعلام شد؛

کرونا در ایران؛ وضعیت قرمز در گیلان/ ۳۴فوتی در گلستان و مازندران

کدخبر: ۳۲۸۲۳۲
اقتصادنیوز؛ غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت با اشاره به روند تصاعدی آمار ابتلا به ویروس کرونای جدید در استان گیلان، افزود: هیچ‌گونه تختخوابی برای بستری مبتلایان جدید به کرونا در شهر رشت و اطراف آن وجود ندارد و شرایط این منطقه قرمز اعلام شده است. همچنین رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و گلستان از جان باختن ۱۷ نفر در هریک از استان‌ها بر اثر ابتلا به کرونا خبر دادند. ظهر امروز وزارت بهداشت ضمن اشاره به آمار ابتلا به ویروس کووید۱۹ (کرونا) در ایران به تفکیک استان‌ها، تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به این ویروس را ۱۲۴ تن از میان کل ۴۷۴۷ مبتلا اعلام کرد.
کرونا در ایران؛ وضعیت قرمز در گیلان/ ۳۴فوتی در گلستان و مازندران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری‌ها؛ عبدالرضا فاضل، رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تاکید مجدد بر ضرورت همراهی شهروندان با تصمیمات پیشگیرانه مسوولان و رعایت بهداشت فردی گفت که تعداد تلفات ناشی از بیماری کرونا در این استان به ۱۷ نفر رسید.

 فاضل امروز جمعه با اعلام این خبر اظهار داشت: تاکنون ۸۸۷ نفر مشکوک به کرونا دارای تنگی نفس سندروم شدید در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی افزود: همچنین ۲۴۹ بیمار مشکوک به کرونا از ابتدای شیوع این بیماری از بیمارستان‌های گلستان مرخص شدند.

وی ادامه داد: تاکنون از ۳۰۷ بیمار مشکوک به کرونا در گلستان نمونه گیری شده که از مجموع ۲۱۰ پاسخ دریافت شده، ابتلای ۱۰۴ نفر به کرونا قطعی است.

ناهید جعفری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان روند صعودی شیوع کرونا در استان از مردم خواست علاوه بر رعایت بهداشت فردی، به قرنطینه خانگی ادامه دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان اعلام کرد که ورود خودرو با پلاک غیربومی به این استان‌ از امروز جمعه تا اطلاع بعدی ممنوع است.

علاوه بر آن، پذیرش مسافر در مدارس، برپایی کمپ، چادرهای مسافرتی و اقامت شبانه در پارک ها و مبادی ورودی شهرهای گلستان در ایام نوروز ممنوع اعلام شد.

علاوه بر دو بیمارستان در گرگان، بیمارستان های شهرهای بندرگز، علی آبادکتول و گنبدکاووس هم به بستری و درمان بیماران کرونا اختصاص یافته است.

کرونا در مازندران ۱۷ قربانی گرفت/ دورکاری ادارات در روز شنبه

سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران شمار افراد مشکوک به کووید ۱۹ را در استان ۷۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: متاسفانه ۱۷ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

 وی با بیان اینکه تاکنون ۷۰۰ نفر از مردم استان مشکوک به ویروس کرونا شناسایی شدند، افزود: از این تعداد تاکنون ابتلای ۳۰۱ نفر به این ویروس تأیید شده است.

موسوی با اشاره به بهبودی ۱۹۰ نفر از افراد بیماری و ترخیص از مراکز درمانی از مردم خواست از حضور غیرضروری در خارج از منزل پرهیز کنند و به توصیه‌های بهداشتی توجه داشته باشند.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه خوداظهاری برای سنجش کرونا و اعلام وضعیت افراد از مردم خواست با مراجعه به این سامانه وضعیت خود را ثبت کنند.

موسوی درباره تعطیلی ادارات روز شنبه گفت: طبق تصمیم ستاد استانی مقابله با شیوع کرونا، ادارات استان در روز شنبه دورکار هستند.

کرونا در گیلان به شکل تصاعدی در حال افزایش است

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت، با اشاره به وضعیت نگران کننده بیماری کرونا در گیلان و رشت اظهار کرد: آمار مبتلایان به کرونا به صورت تصاعدی در حال افزایش است در حالی که امکانات پزشکی و بهداشتی در این منطقه وجود ندارد.

او افزود: هیچ‌گونه تختخوابی برای بستری مبتلایان جدید به کرونا در شهر رشت و اطراف آن وجود ندارد و شرایط این منطقه قرمز اعلام شده است.

جعفرزاده ایمن آبادی بیان کرد: آمار مبتلایان و قربانیان کرونا بسیار وحشتناک است و حتی کیت آزمایش برای اخذ تست از اشخاص مشکوک به این ویروس نیز در دسترس نیست.

وزارت بهداشت: شمار مبتلایان به کرونا در ایران به ۴۷۴۷ نفر و تعداد جان‌باختگان به ۱۲۴ تن رسید

گفتنی است کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ظهر روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز، هزار و ۲۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و در مجموع تعداد این بیماران در کشور به ۴ هزار ۷۴۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان بر اثر این بیماری به ۱۲۴ نفر رسید.

جهانپور گفت: تعداد بهبود یافتگان بر اثر این بیماری در کشور به بیش از ۹۱۳ نفر رسید و در طول این مدت، بیش از ۱۵ هزار و ۹۸۱ مورد مشکوک در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

وی گفت: با توجه به افزایش آزمایشگاهها به ۴۰ آزمایشگاه موارد تشخیص افزایش یافته است.

تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به تفکیک استان‌ها:

تهران: ۱۴۱۳

گیلان: ۴۲۴

قم: ۵۲۳

مرکزی: ۲۲۸

قزوین: ۱۷۶

البرز: ۳۰۲

اصفهان: ۳۸۸

فارس: ۸۱

خوزستان: ۶۳

لرستان: ۸۰

کردستان: ۴۲

آذربایجان شرقی: ۷۵

آذربایجان غربی: ۱۱

اردبیل: ۴۰

خراسان رضوی: ۸۹

خراسان جنوبی: ۱۸

خراسان شمالی: ۱۵

سیستان و بلوچستان: ۲۱

کرمان: ۲۵

کرمانشاه: ۲۷

بوشهر: ۵

یزد: ۵۷

کهگیلویه و بویراحمد: ۶

چهارمحال و بختیاری: ۱۴

زنجان: ۵۰

سمنان: ۱۱۴

ایلام: ۱۳

مازندران:۳۰۱

گلستان: ۱۰۴

هرمزگان: ۱۹

همدان: ۲۳

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید