طرح کلان و ملی توسعه فناوری ۵G برای اجرا تصویب و ابلاغ شد

کدخبر: ۳۲۸۸۱۱
اقتصادنیوز: معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از تصویب و ابلاغ طرح کلان و ملی توسعه فناوری ۵G برای اجرا در این پژوهشگاه خبر داد که تاپایان برنامه ششم توسعه (۱۴۰۰- ۱۳۹۶) تنها طرح کلان پژوهشگاه محسوب می شود.
طرح کلان و ملی توسعه فناوری ۵G برای اجرا تصویب و ابلاغ شد
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر مهدی فسنقری در توضیح این خبر گفت: طرح ملی توسعه فناوری ۵G به‌عنوان تنها طرح کلان پژوهشگاه تا پایان برنامه توسعه ششم کشور، دوازدهم اسفند ۹۸ در پی ابلاغ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصویب شد.

وی افزود: این طرح بنا بر احکام برنامه ششم توسعه و با توجه به نیاز جدی و روزافزون کشور به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، اطلاعاتی و خدمات مربوطه، متناسب با روند توسعه شبکه‌های آینده در جهان و در ارتباط با ارتقای جایگاه علمی، فناوری و بین‌المللی و پیشرفت اقتصادی کشور با تکیه بر توانمندی داخلی، تعریف و در دو فاز، تا پایان سال ۱۴۰۰ هجری شمسی، تصویب شده است.  

«مهدی فسنقری» با حکم «وحید یزدانیان» رییس پژوهشگاه به‌عنوان مجری این طرح کلان منصوب شده است.

بر اساس این گزارش، با این تصمیم، از این پس کلیه طرح‌ها و پروژه‌های پژوهشگاه ICT ذیل طرح کلان ۵G تصویب و اجرا خواهند شد. کارگروهی هم  با مشارکت کلیه پژوهشکده‌های پژوهشگاه تشکیل خواهد شد تا طرح‌ها، پروژه‌ها و اقدامات ذیل این طرح کلان را تدوین و پس از تصویب در شورای پژوهشی به‌صورت یکپارچه راهبری کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید