نگرانی از اخبار غلط کرونایی

کدخبر: ۳۲۸۸۳۶
​اقتصاد نیوز:مقامات سرویس سلامت همگانی انگلیس درباره انتشار اخبار غلط و دروغین در زمینه ویروس کرونا در شبکه های اجتماعی و اینترنت اظهار نگرانی کرده اند.
نگرانی از اخبار غلط کرونایی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرگزاری فارس ، مقامات بهداشتی و درمانی در انگلیس از اینکه برترین نتایج جستجو در اینترنت در مورد کرونا به نمایش مطالبی دروغین و تاییدنشده در مورد ویروس کرونا اختصاص دارد، به شدت اظهار نگرانی کرده اند.

بررسی ها نشان می دهد برخی حساب های کاربری فریبکار در توئیتر نیز به انتشار گسترده اطلاعات دروغین در مورد ویروس کرونا پرداخته اند. اگر چه توئیتر برخی از این حساب ها را مسدود کرده، اما برخی از آنها هم کماکان به شایعه پراکنی و تشویش افکار عمومی ادامه می دهند.

نکته جالب اینکه برخی از این حساب های کاربری متخلف مدعی هستند که به بیمارستان های مشهور و معتبر وابسته هستند و حتی بیماران مبتلا به کرونا را پذیرش کرده اند، سرعت عمل پایین مدیران شبکه های اجتماعی در مقابله با این مشکل نیز موجب تشدید آن شده است.

گفتنی است سرویس سلامت همگانی نام مشترک چهار سیستم تأمین رفاه پزشکی در بریتانیا است. بودجه این سیستم‌ها برخلاف اکثر کشورها از مالیات بر مردم و نه از طریق حق بیمه درمانی تأمین می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید