اعلام وضعیت قرمز در کرمانشاه

کدخبر: ۳۲۹۲۲۴
اقتصاد نیوز:رئیس دانشگاه علوم پزشکی ‌کرمانشاه با اعلام وضعیت قرمز و هشدار جدی یک بحران فراگیر در استان، گفت: مردم این هشدار را به منزله یک فوریت گسترده بهداشتی بدانند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، دکتر محمودرضا مرادی روز جمعه ۲۳ اسفند با صدور پیامی خطاب به مردم استان اعلام کرد: همانگونه که می‌دانید ویروس کرونا هم‌اکنون بیش از ۱۲۰ کشور جهان را درگیر کرده و بیش از ۱۲۰ هزار نفر مبتلا و حدود ۵ هزار قربانی ماحصل هجوم این ویروس به کشورهای مختلف جهان است.

وی افزود: کشور ما و به تبع آن استان کرمانشاه نیز در معرض آسیب گسترده این ‌ویروس قرار گرفته و به زودی با آمار بالای مبتلایان، شاهد یک رخداد تلخ و همه گیر در کشور و استان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: بنابراین به صراحت با اعلام ‌وضعیت قرمز و هشدار جدی یک بحران فراگیر که شمار بسیاری از خانواده‌های استان را به گرداب رنج‌ و ‌عذاب خواهد کشید، از همه مردم، از هر قشر، صنف، ‌مذهب، منطقه و... در استان می‌خواهم‌ برای نجات جان خود و خانواده‌تان، در خانه به صورت قرنطینه و ‌بدون ارتباط با دیگران بمانید و به هیچ وجه با حضور در جمع، بازار، خیابان یا هرجای دیگری، خود را در معرض حمله دردآور ویروس به جان و روانتان قرار ندهید.

مرادی اظهار کرد: ضمن این‌که از همکاری گسترده مردم فهیم استان در مبارزه با کرونا سپاسگزاری می‌کنم، به همگان اعلام می‌کنم این هشدار را به منزله یک فوریت گسترده بهداشتی بدانید و با انجام رفتارهای پرخطر و یا بی‌توجهی به دستورات بهداشتی، در درد، رنج و ‌مرگ عزیزانتان سهیم نشوید، چراکه اکنون با بی‌توجهی و سهل انگاری عده ای، جان دیگر شهروندان و به‌ویژه کادر بهداشتی، درمانی کشور که با ایثار و از خودگذشتگی کم نظیر در حال تلاش شبانه روزی هستند، به مخاطره جدی افتاده و یا موجب مرگ آنان شده است.

وی افزود: در پایان تکرار می‌کنم که در خانه بمانید و با هر آنچه دارید و برای شما مقدور است، زندگی خود را در خانه بگذرانید. مغازه‌ها و ‌محل‌های خود را تعطیل و ترک کنید، زیرا شهر پر از بمب باران ویروس وحشی کوید ۱۹ است و این زندگی شما را به شدت تهدید می‌کند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تا عصر پنجشنبه ۲۲ اسفند ماه ۹۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستانهای استان بستری هستند که تاکنون آزمایش کرونا ۷۹ نفر از آنان مثبت اعلام شده است و هشت نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست دادند.

از ابتدای شناسایی ویروس کرونا ۱۰ هزار ۷۵ و نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که در مجموع ۴۲۹ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و سه هزار و ۲۷۶ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به ۱۱۳ گسترش یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید