دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

اوج شیوع بیماری کرونا از 25 اسفند شروع می‌شود

کدخبر: ۳۲۷۸۵۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اعلام‌ کرد: براساس پیش بینی انجام شده به نظر می‌رسد که شیوع بیماری کرونا از 25 اسفندماه به اوج خود برسد و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه داشته باشد.
اوج شیوع بیماری کرونا از 25 اسفند شروع می‌شود

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ دکتر محمودرضا مرادی سه شنبه شب در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهارداشت: باتوجه به تاخیر شیوع بیماری کرونا در کرمانشاه به نظر می رسد که بازه زمانی که برای پیک بیماری در کشور در نظر گرفته شده است در این استان با تاخیر رخ دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: روند شیوع بیماری کرونا باگذشت زمان شدت بیشتری می‌گیرد و پیش بینی می شود در روزهای آینده تعداد افراد مبتلا به این بیماری افزایش پیدا کند.

مرادی با بیان اینکه اکنون 265 مورد در رابطه با بیماری کرونا به بیمارستان‌های کرمانشاه مراجعه کرده اند، گفت: از این تعدادز48 نفر مشکوک به بیماری کوئید 19 بستری هستند و 216 نفر ترخیص شده اند.

وی افزود: از زمان شروع بیماری کرونا در کشور 12 مورد مثبت مبتلا به کرونا در کرمانشاه به ثبت رسیده است که 2 نفر آنان فوت کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه وضعیت کرمانشاه در رابطه با شیوع کرونا نسبت به دیگر استان ها مطلوب است، گفت: برخلاف دیگر استان‌های کشور در کرمانشاه روزانه 2 بار آزمایش کرونا از بیماران مشکوک گرفته می شود.

وی با بیان اینکه امکان منفی شدن کاذب تست کرونای برخی بیماران وجود دارد، افزود: در صورتی که علائم بیماری مشاهده و تست منفی باشد، تست های مربوطه را دوباره تکرار خواهیم کرد تا میزان خطا به حداقل برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد اگر بتوانیم وضعیت شیوع بیماری در کرمانشاه را به همین وضعیت حفظ کنیم بدون شک از این قاعده پیروز بیرون خواهیم آمد.

مرادی با اشاره به شروع سریع این بیماری گفت: رسانه ها تاکنون در زمینه آموزش مردم به خوبی عمل کردند با این حال از آنان می خواهیم که موضوع آموزش را در روزهای آینده به صورت جدی تر پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: باید شعار «در خانه بمانیم‌» را تکرار کنیم و کاری کنیم‌ که افراد در خانه بمانند و به کمترین حالت وارد بازار و محیط های شلوغ شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید