توصیه های کرونایی برای گوشی های موبایل

کدخبر: ۳۲۷۸۴۲
اقتصاد نیوز:محققان حوزه بهداشت تخمین می زنند که ویروس کرونا می تواند به مدت یک هفته روی سطح صاف پنهان شود مگر این که سطح مذکور ضد عفونی شود.در چنین شرایطی توجه بسیاری از ما به سمت میز و صندلی، کف اتاقها و حتی دیوار ها و مواردی مشابه جلب می شود، بی آن که بدانیم گوشی های هوشمندمان نیز از کانونهای آلودگی محسوب می شوند.
توصیه های کرونایی برای گوشی های موبایل

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از انتخاب به نقل از تلگراف، شاید شما تصور کنید که با شستن مکرر دست های خود به خوبی از پس مبارزه با ویروس کرونا بر آمده اید و به عبارتی، نیمی از راه را رفته اید. اما این حقیقت ندارد و به محض این که گوشی خود را لمس کنید، احتمالا کرونا را به دستهای خود دعوت کرده اید.

یکی از بهترین راهکارها برای مبارزه با کرونا این است که همه مردمی که از گوشی خود استفاده می کنند، حداقل روزی دو بار صفحات و بدنه  تلفن های هوشمند خود را با دستمال مرطوب الکلی تمیز کنند تا از شیوع  ویروس جلوگیری شود. محققان می گویند ویروس کرنا که تقریباً 80 هزار نفر را در سطح جهان آلوده کرده است،  می تواند تقریباً یک هفته روی سطح صاف پنهان شود، پس گوشی شما یک بستر مناسب برای پذیرایی از کرونا است.

ویلیام کیویل ، استاد بهداشت و درمان مبتنی بر محیط زیست، در دانشگاه ساوتهمپتون گفت: "شما می توانید دست های خود را بشویید ، اما اگر شروع به لمس صفحه گوشی های هوشمند خود کرده و سپس صورت خود را لمس کنید که یک مسیر بالقوه عفونت را طراحی کرده اید. شاید بگویید گوشی من تمیز است. اما اشتباه می کنید. شما بارها در طول روز اشیاء مختلفی را لمس می کنید، یکی از این اشیاء که شاید در هر مکانی از اتوبوس و مترو تا محل کار در دست دارید، گوشی شما است. بنابراین حداقل دوبار در روز پاک کردن گوشی الزامی است."

به گفته پروفسور کویل، مکان هایی مانند صفحه نمایش گوشی های هوشمند یک محیط ایده آل برای رشد ویروس ها محسوب می شود. فراموش نکنید که این هشدار درباره بلت، لپ تاپ و حتی کنترلهای تلویزون شما نیز صدق می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید