چگونه با کمک تلفن هوشمند از ابتلا به کرونا پیشگیری کنیم؟

کدخبر: ۳۲۶۷۹۵
اقتصاد نیوز:ویروس کرونا یا COVID-19 به یکی از بزرگ ترین چالشهای سلامتی در یک قرن اخیر تبدیل شده است. برای پیشگیری از ویروس کرونا توصیه می شود دستهای خود را مرتب با آب و صابون شستشو دهید اما شاید راههای دیگری نیز برای مبارزه با ویروس کرونا وجود داشته باشد که حتی فکرش را نمی کردید.
چگونه با کمک تلفن هوشمند از ابتلا به کرونا  پیشگیری کنیم؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از انتخاب، طی روزهای گذشته اطلاعاتی منتشر شد که افراد باید تمامی وسایل خانه که مرتب لمس می کنند را ضدعفونی کنند. تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ نیز از همین وسایل محسوب می شدند و در نتیجه بسیاری از افراد تصور می کنند تلفن همراه منجر به تکثیر ویروس می شود. اما شاید همیشه اینگونه نباشد.

به نظر می رسد گوشی های هوشمند می توانند نقش غربالگری بیماری در خانه را ایفا کنند. این روزها اپلیکیشن های سنجشگر سلامتی، فارغ از اندرویدی یا IOS بودن گوشی شما موجودند. این ابزارهای بهداشتی دیجیتال مبتنی بر تلفن های هوشمند می توانند در محدود کردن شیوع بیماری نقش داشته باشند.

چگونه با کمک تلفن هوشمند از ابتلا به کرونا  پیشگیری کنیم؟

در عصری که داده ها ، فناوریهای دیجیتال و اتصال داده ها به یکدیگر از هر زمان دیگری پیشرفته تر است ، هرکدام از ما  نیز می توانیم مسئولیت شخصی خود را برای جلوگیری از اپیدمیک شدن بیماری های مختلف بر عهده بگیریم. ما در زمانی زندگی می کنیم که فناوری در دست ماست و می توان از آن استفاده کرد تا به طور بالقوه مانع از بروز فوریت های بهداشت عمومی شد.

در حالی که ما هنوز در مورد COVID-19 در حال یادگیری هستیم، هراس اولیه، هزاران نفر را وادار کرده است که برای تشخیص بیماری خود به بیمارستانها و مراکز مراقبت های اولیه هجوم آورند. اتاق های دربسته، مسیرهای حمل و نقل عمومی باریک و نکات بهداشتی ضعیف می توانند مشکل را تشدید کنند و منجر به گسترش سریع COVID-19 یا بیماریهای دیگر شود.

در چنین شرایطی یکی از قوی ترین سلاح هایی که برای مبارزه با شیوع بیماری در دسترس است ، اسلحه هایی است که هر روز آن را حمل می کنیم؛ تلفن های هوشمند فارغ از اپلیکیشن های سلامتی که مدام دمای بدن، ضربان قلب، وضعیت تغییرات سلامتی روزانه و مواردی مشابه را در بدن ما می سنجد. تلفنهای همراه بانک تبادل اطلاعات ما نیز محسوب می شوند. ما هر روز روی گوشی های خود حجم بالایی از خبرهای مختلف را دریافت می کنیم. در شرایط حاد فعلی با عضویت در شبکه های خبری و آگاهی بخش  می توانیم نه تنها اطلاعات خود را بالا ببریم، بلکه می توانیم اطلاعات پیشگیرانه را با دیگران به اشتراک بگذاریم.

یک نکته جالب دیگر در مورد بیمارانی است که احساس بیماری می کنند اما شرایط حاد ندارند. این روزها اغلب پزشکان وبسایت، ایمیل یا حتی اپ مخصوص دارند. شما می توانید به جای مراجعه حضوری به پزشک، اطلاعات سلامتی و علائم خود را در اپلیکیشنهای ارتباطی یا از طریق ایمیل برای پزشکتان ارسال کنید. در صورت لزوم می توانید با پزشکتان از طریق وب، چت کنید و در نتیجه بدون مراجعه به یک مرکز شلوغ با احتمال شیوع بالای بیماری، دورادور لزوم مراجعه به بیمارستان یا عدم لزوم آن را متوجه شوید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید