انتخابات مقدماتی درون‌حزبی آمریکا در برخی ایالت‌ها به تعویق افتاد

کدخبر: ۳۲۹۵۵۹
اقتصادنیوز: گسترش پرشتاب ویروس کرونا روند انتخابات مقدماتی درون‌حزبی و کارزار انتخاباتی در ایالات متحده را سخت تحت‌شعاع قرار داده است.
انتخابات مقدماتی درون‌حزبی آمریکا در برخی ایالت‌ها به تعویق افتاد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دویچه وله، ایالت جورجیا اعلام کرد که انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در این کشور در پی شیوع کرونا به تعویق افتاده است. این انتخابات مقدماتی قرار بود در تاریخ ۲۴ مارس (پنج فروردین) انجام گیرد، اما اکنون به تاریخ ۱۹ ماه مه (۳۰ اردیبهشت ماه) موکول شده است.

پیش از آن نیز ایالت لوئیزیانا اعلام کرده بود که انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها از تاریخ ۴ آوریل  (۱۶ فروردین) به ۲۰ ژوئن (۳۱ خردادماه) موکول شده است. 

حزب دموکرات آمریکا قرار است انتخابات مقدماتی خود در ایالت‌های فلوریدا، آریزونا، ایلینویس و اوهایو را سه‌شنبه آینده ۲۷ اسفند (۱۷ مارس) طبق برنامه برگزار کند. البته هنوز هم ممکن است که این امر در واپسین لحظات به خاطر ویروس کرونا به تعویق بیافتد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر برگزار می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، نامزد جمهوری‌خواهان خواهد بود و رقیب انتخاباتی او از بین جو بایدن و برنی سندرز از حزب دموکرات برگزیده خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید