استاندار همدان: باید آرایش جنگی متفاوتی برای کرونا گرفت

کدخبر: ۳۲۹۶۲۸
استاندار همدان گفت: شیب ابتلا به ویروس کرونا در همدان افزایشی است اما روند رشد آن نسبت به دیگر استان‌ها کُندتر است. نوع مبارزه با این ویروس متفاوت بوده و باید آرایش جنگی متفاوتی در نظر گرفت.
استاندار همدان: باید آرایش جنگی متفاوتی برای کرونا گرفت

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سید سعید شاهرخی روز یکشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران فعال در امر اطلاع رسانی انتخابات استان همدان با بیان اینکه هم اینک بیشتر کشورهای جهان با معضل ویروس کرونا مواجه هستند افزود: برای گذر از این شرایط سخت و دشوار نیازمند عزم ملی بیش از گذشته بوده و با بهره گیری از تمامی امکانات و همراهی مردم با برنامه ها و سیاست های پیش بینی شده می توان در این عرصه نیز پیروز شد.

استاندار همدان گفت: نوع مبارزه با این ویروس متفاوت بوده و باید آرایش جنگی متفاوتی در نظر گرفت با این توضیح که یک مقابله جدی و اجتماعی نیاز است و در این صورت می توان بر این بیماری غلبه کرد.

شاهرخی افزود: غلبه بر این بیماری دستوری و درمانی نیست بلکه اگر پیشگیری نباشد هیچ نظام درمانی نمی تواند پاسخگوی سرعت شیوع این بیماری شود بنابراین باید همه تلاش ها برای پیشگیری از شیوع بیماری باشد تا سیستم نظام و درمان بتواند برای درمان بیماران احتمالی نیز چاره ای بیندیشد.

وی تاکید کرد: اگر جلوی شیوع ویروس کرونا را نگیریم به طور حتم نمی توان با این میزان نیروی درمانی و بیمارستان از رشد تصاعدی آن جلوگیری کرد همچنین علت پیروزی ملت چین بر کرونا ، همراهی مردم بود.

استاندار همدان گفت: مهمترین رسالت رسانه ها در این عرصه اطلاع رسانی دقیق و هوشمندانه است و مردم باید بدانند که این ویروس به کسی رحم نمی کند، عامل انتقال آن انسان است و ساده ترین راه برای پیشگیری از ان حضور نیافتن در اجتماع است.

شاهرخی ادامه داد: برای پاره شدن زنجیره کرونا مردم باید خود را در خانه قرنطینه کرده و تنها برای خرید ملزمات اصلی از خانه خارج شد و تا زمانی که توصیه ها جدی گرفته نشود نمی توان امید به رفع هر چه سریع تر این ویروس داشت.

وی با بیان اینکه کادر پزشکی و درمانی در خط مقدم مبارزه هستند افزود: پرستاران و کادر درمانی همانند رزمندگان در خط مقدم مبارزه با کرونا قرا گرفته که قدردان این این همه ایثار و فداکاری این قشر تلاشگر و دلسوز هستیم.

استاندار همدان بیان کرد: خانه مطبوعات با همکاری روابط عمومی استانداری همدان اقدام به فراخوان برای تهیه فیلم، کلیپ ، عکس و دیگر آثار هنری از خدمات این قشر با محوریت تجلیل از این فداکاری ها کرده و به بهترین آثار در هنگام برگزاری جشن ملی شکست کرونا هدایایی اهدا شود.

شاهرخی اضافه کرد: محتوای این تولیدات باید به گونه ای باشد تا علاوه بر افزایش قدردانی مردم از ایثارگری ها جامعه پزشکی موجب رعایت نکات بهداشتی از سوی شهروندان برای ریشه کن شدن ویروس کرونا شود.

وی با بیان اینکه کمیته اطلاع رسانی 48 ساعت یکبار تشکیل جلسه داده افزود: باید اطلاع رسانی سریع، صحیح و شفاف را در اولویت قرار داده و به شایعات مطرح در فضای مجازی و حقیقی با اطلاعات درست پاسخ داد.

استاندار همدان از همه صنوف به جز آنهایی که توزیع و عرضه کننده مایحتاج و ارزاق مردم هستند تقاضا کرد داوطلبانه واحد صنفی خود را تعطیل کنند در غیر اینصورت احتمال می رود ماه های بعدی با افزایش شمار مبتلایان، به ناچار مجبور به بستن مغازه های خود شوند.

شاهرخی با بیان اینکه مسدود کردن خروجی های شهر مستلزم یک تصمیم ملی است نه استانی توضیح داد: با مسدود کردن یک مسیر، نظام اقتصادی و اجتماعی نیز تحت تاثیر قرار می گیرد بنابراین تصمیم گیری در این باره به صورت ملی روز سه شنبه هفته جاری اتخاذ می شود.

وی اضافه کرد: فرمانداران مکلف به کنترل دقیق ورودی و خروجی ها شدند و در صورت مواجه با افراد مشکوک به ویروس کرونا باید آنها را به مدت 14 روز قرنطینه کنند.

شاهرخی ادامه داد: در بخش اقتصادی درصدد تامین ماسک، الکل، شوینده ها و ژل و اسپری های ضدعفونی کننده هستیم و هم اینک روزانه 500 هزار ماسک نیاز است که باید میزان تولید را بر اساس میزان مصرف مدیریت کرد.

وی از شهروندان خواست با توجه به نزدیک شدن نوروز 99 به پویش «نوروز بعد از کرونا» بپیوندند و از دید و بازدیدهای نوروزی که تاثیر بسیاری در انتقال ویروس دارد پرهیز کرده و خریدهای شب عید را به شب پیروزی بر کرونا موکول کنند.

تاکنون 124 مورد مثبت ویروس کرونا در همدان ثبت شده است که از این تعداد 65 بیمار بهبود یافته و در خانه قرنطینه شدند همچنین 51 نفر در بیمارستان ها بستری و تحت مداوا هستند و هشت تن از بیماران جان باختند.

در شهرستان اسدآباد 21 مورد، بهار هفت مورد، تویسرکان سه، رزن یک، فامنین 6 ، کبودراهنگ هشت، ملایر ۱۵، نهاوند 19 و همدان 34 مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا از ابتدای اسفند تاکنون ثبت شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید