وزیر دفاع آمریکا: کرونا بر سطح آمادگی نیروهای مسلح ما تاثیر گذاشته است

کدخبر: ۳۳۰۴۲۰
اقتصاد نیوز: وزیر دفاع آمریکا سطح حفاظت سلامت در پنتاگون را به بالاترین میزان خود ارتقا داد و محدودیت‌های بیشتری را برای ورود به این ساختمان در پی انتشار و شیوع کروناویروس در نظر گرفته است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در یک نشست خبری گفت: امروز ما سطح حفاظت سلامت در پنتاگون را به مرحله C ارتقا داده‌ایم. این بدان معناست که دسترسی به پنتاگون محدود می‌شود و فعالیت دورکاری کارمندان افزایش می‌یابد.

وی افزود، جدیدترین سطح حفاظتی شامل نظارت پزشکی از جمله سنجیدن دمای بدن است.

این اقدامات از سوی پنتاگون در راستای محدود کردن و کاهش شیوع ویروس کرونا در میان کارمندان است.

در ۱۶ مارس سال جاری میلادی، وزارت دفاع آمریکا قوانین جدیدی را برای ورود به ساختمان این وزارتخانه وضع کرد که شامل تعلیق تمامی ورودی‌ها و بازدیدهای غیررسمی می‌شود.

پیشتر نیز، این وزارتخانه به دنبال کاهش تعداد کارمندان در ساختمان به واسطه فعالیت دورکاری بود.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت، تعداد کارمندانی که اکنون در وزارتخانه مشغول هستند به طرز چشمگیری کاهش داشته و شاید بیشتر از ۶۰ کارمند در ساختمان نباشند. هیچ اقدامی در راستای محدود کردن دسترسی به رسانه‌ها در نظر گرفته نشده و ما می‌خواهیم ساختمان وزارتخانه برای پرسنل ضروری و رسانه‌ها باز بماند.

تا صبح دوشنبه، تست کروناویروس ۱۳۳ پرسنل پنتاگون مثبت بود و هفت تن از آنها بستری شده‌اند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد که با اعضای بیمار پنتاگون گفت‌وگو کرده و نگران کاهش آمادگی وزارت دفاع با وجود تداوم گسترش این بیماری ویروسی نیست.

وی ادامه داد: با وجود گسترش و شیوع این ویروس در میان کادر پنتاگون، مطمئن هستم که اگرچه مساله بر آمادگی نیروهای مسلح ما تاثیراتی می‌گذارد اما بر قابلیت‌های ما برای انجام ماموریت‌های امنیت ملی در خانه و خارج از کشور تاثیر نخواهد گذاشت.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید