دلایل کم شدن روغن موتور چیست؟

کدخبر: ۳۳۰۴۲۲
اقتصاد نیوز: روغن موتور یکی از اصلی ترین روانکار اتومبیل به شمار خواهد رفت که تعویض به موقع آن تضمین کننده سلامت موتور و قطعات متحرک آن خواهد بود و نیاز است که در زمان مقرر نسبت به تعویض آن اقدام گردد. اما در طول دوره استفاده، نیاز است که سلامت و سطح روغن موتور نیز مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خودروبانک؛ موضوعی که شاید مالکان خودرو بعد از چند سال استفاده از اتومبیل با آن مواجه شوند، کم شدن بیش از حد روغن موتور خواهد بود که امروز در خودروبانک و به نقل از میزان، سعی داریم مروری بر علت های آن داشته باشیم و نتیجه ای که در انتها خواهیم گرفت، مراجعه به تعمیرگاه و حل مشکل آن خواهد بود که با کاهش سطح روغن در محفظه موتور و بی توجهی به آن، ممکن است به قطعات متحرک داخل موتور آسیب وارد کند.

- روغن رقیق

یکی از اولین دلایلی که می تواند منجر به کاهش سطح روغن پیشرانه خودرو شود، استفاده از روغن موتورهای بی کیفیت و رقیق خواهد بود که در این صورت، روغن موتور اتومبیل شما سریع تر از حد معمول کاهش پیدا خواهد کرد.

- واشر پیچ و فرسودگی آن

برای آب بندی پیچ تخلیه کارتر از واشر برای جلوگیری از خروج روغن موتور استفاده می شود، اما این قطعه کوچک به مرور زمان فرسوده شده و دیگر کارکرد اصلی خود را نخواهد داشت. یکی دیگر از علائم کاهش روغن موتور می تواند خراب شدن واشر پیچ کارتر روغن باشد.

- رینگ پیستون

یکی دیگر از دلایل کاهش سطح روغن، ممکن است مربوط به روغن سوزی موتور باشد که در این صورت رینگ پیستون های موتور کار خود را به خوبی انجام نداده و باعث می شود تا با ورود روغن به محفظه احتراق، اصطلاحا روغن سوزی موتور داشته باشیم که همین موضوع می تواند دلیل دیگری برای کاهش سطح روغن موتور باشد.

- واشر زیر سینی میل لنگ

واشر زیر سینی میل لنگ، یکی دیگر از عوامل کاهش سطح روغن در موتور عنوان شده است که در صورت خرابی، با تعویض آن می توان مشکل را برطرف کرد.

- واشر فیلتر روغن

آخرین موردی که در خصوص کاهش سطح روغن موتور به آن اشاره شده است، واشر فیلتر روغن خواهد بود که به مرور زمان کارایی خود را از دست داده و باعث می شود تا سطح روغن موتور کاهش پیدا کند. در صورت وجود مشکل، با تعویض واشر فیلتر روغن می توان مشکل کاهش سطح روغن را برطرف کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید