واکنش رئیس جمهور افغانستان به قطع کمک مالی آمریکا به این کشور

کدخبر: ۳۳۰۴۴۳
اقتصاد نیوز: در پی اعلام تصمیم دولت آمریکا مبنی بر قطع یک میلیارد دلار کمک مالی به افغانستان به خاطر حل نشدن اختلافات سیاسی میان محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری و عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی پیشین، غنی در یک پیام ویدیویی گفت این کاهش بر بخش‌های کلیدی دولت تاثیر مستقیم نخواهد داشت.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان تاکید کرد: دولت تلاش خواهد کرد با روش ریاضیتی و با جستجوی منابع بدیل این خلأ را پر کند.

او گفت: برای ما حفظ جان ملت، حفظ قیمت‌ها ارایه و عرضه خدمات و فعال نگهداشتن دستگاه دولت و جمهوریت مهم و حیاتی است. در این بخش‌ها تاثیری بر زندگی مردم نخواهد داشت.

غنی ادامه داد، برای سهم دادن به عبدالله در کابینه دولت با او مذاکره کرده و به همین دلیل تشکیل کابینه دولت جدید را به تاخیر انداخته است اما عبدالله خواهان تغییر قانون اساسی است.

رئیس‌جمهوری افغانستان تاکید کرد که آمریکا این کمک مالی را قطع نکرده بلکه "مشروط" ساخته است و او تلاش خواهد کرد از طریق گفت‌وگو و مذاکره آمریکا را قانع کند که این کمک‌ مالی قطع نشود.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته با این دو رهبر در کابل دیدار کرد اما گفت‌وگوها برای میانجیگری در بحران سیاسی بی‌نتیجه ماند.

به نقل از بی‌بی‌سی، بعد از این دیداردها وزیرخارجه آمریکا در یک اعلامیه تند گفت ادامه اختلافات میان آقایان غنی و عبدالله "متاسفانه بی‌احترامی به افغان‌ها، آمریکایی‌ها و تمامی شرکای ائتلاف" جنگ افغانستان است که طی سال‌های گذشته برای برقراری صلح در این کشور در کنار یکدیگر همکاری کرده‌اند.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید