تغییر معنادار در داده‌های کرونا در ایران+نمودار

کدخبر: ۳۳۰۹۳۹
اقتصادنیوز: کرونا به رکوردشکنی در ایران ادامه می‌دهد. دیروز 3186 فرد به مبتلایان کرونا در کشور افزوده شد که یک حدنصاب جدید برای بازه 24 ساعته به حساب می‌آمد. امروز نیز 3111 تن مبتلا به کرونا شناسایی شدند. با افزایش تعداد مبتلایان روزانه نسبت به هفته قبل، نسبت مرگ و میر کرونا در ایران به ;کمترین میزان در سال جاری رسیده است؛ در حقیقت میزان مبتلایان شناسایی شده در هر روز به واقعیت نزدیکتر شده است.
تغییر معنادار در داده‌های کرونا در ایران+نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، داده‌های رسمی وزارت بهداشت نشان می‌دهد که همچنان آمار کرونا افزایشی است. امروز برای سومین بار تعداد مبتلایان روزانه بیشتر از 3 هزار نفر گزارش شد. روز شنبه برای اولین بار تعداد مبتلایان بیشتر از 3 هزار نفر و معادل 3076 نفر ثبت شده بود. دیروز این این رکورد جابجا شد و به 3186 نفر رسید. امروز نیز تعداد مبتلایان بالای 3 هزار نفر بود اما نسبت به دیروز 2 درصد کمتر گزارش شد. با این حساب می‌توان گفت که در هفته جاری، به طور میانگین روزی بیش از 3 هزار نفر به تعداد مبتلایان کرونا در کشور افزوده شده است. در حالیکه میانگین مبتلایان روزانه در هفته گذشته 1800 تن بود.

از آن طرف تعداد قربانیان روزانه کرونا که در یک روند نزولی قرار گرفته بود، امروز با رشد قابل توجهی همراه شد. متاسفانه در روز 3شنبه تعداد مبتلایان جدید نسبت به روز دوشنبه، با 20 درصد افزایش به 141 تن رسید. تعداد فوت‌شده‌ها در هر روز در هفتم فروردین تا 157 نفر نیز پیش رفته بود، اما در این هفته سیر نزولی داشت و در روز دوشنبه به 117 نفر نیز افت کرده بود. در زمانی که تعداد فوت شده‌ها شدت گرفته بود، نسبت مرگ‌ومیر روزانه کرونا تا بیش از 14 درصد هم رشد کرده بود. اما اکنون این نسبت در محدوده 4.5 درصد قرار دارد که به نظر نسبت منطقی است.

image_2020-03-31_17-03-57

سرعت رشد مجموع تعداد مبتلایان

مجموع تعداد مبتلایان امروز به 44 هزار و 606 تن رسید. مجموع قربانیان کرونا در ایران نیز به 2898 مورد رسیده که اگر با همین سرعت پیش رود، احتمالا فردا از مرز 3 هزار تن عبور خواهد کرد. نسبت تعداد فوت شده‌ها به مبتلایان اکنون به 6.5 درصد رسیده که کمترین حد این شاخص در 12 روز ابتدایی سال جاری به حساب می‌آید. این نسبت در هفته گذشته تا مرز 8 درصد نیز حرکت کرده بود.

در طول یک هفته منتهی به روز سه‌شنبه، هر روز 7.5 درصد به مجموع تعداد مبتلایان در کشور افزوده شده است. این عدد برای فوت‌شده‌ها معادل 5.1 درصد بود. در واقع سرعت رشد مبتلایان 2 درصد از سرعت رشد قربانیان کرونا بیشتر بوده که نشان می‌دهد حداقل سرعت شناسایی در کشور به مرز قابل قبولی رسیده است.

در همین ارتباط بخوانید: 

آخرین آمار رسمی درباره بحران کرونا

جهان پس از کرونا چگونه جهانی است؟

متوفیان کرونا در قطعه خاصی دفن می‌شوند؟

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید