وزیر کشور:زمان آغاز عادی فعالیت‌ها مشخص نیست/ لزوم تداوم فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی تا کشف داروی کرونا

کدخبر: ۳۳۱۰۳۲
اقتصادنیوز: عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور گفت:‌ زمان آغاز عادی فعالیت‌ها مشخص نیست و وزارتخانه‌ها در این زمینه باید آمادگی‌های خود را داشته باشند.
وزیر کشور:زمان آغاز عادی فعالیت‌ها مشخص نیست/ لزوم تداوم فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی تا کشف داروی کرونا

به گزارش اقتصادنیوز، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در پایان نشست کمیته انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: زمان آغاز عادی فعالیت‌ها مشخص نیست و وزارتحخانه‌ها در این زمینه باید برنامه‌ها خود را ارائه دهند و امادکی لازم را داشته باشند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز پنجشنبه پس از نشست کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا افزود: ممکن است این بیماری به خاطر عدم رعایت یا بی مبادلاتی که احتمالا صورت گیرد، ادامه یابد بنابراین تا کشف داروها، واکسن‌های موثر و اقدامات بالای بهداشتی باید شیوع این ویروس را کنترل کنیم که راه حل آن نیز فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی است که در حوزه فاصله گذاری اجتماعی کار خوبی انجام شد و باید ادامه دهیم.

در همین رابطه بخوانید:

راه مهار کرونا در ایران

جزئیات اعطای کارت اعتباری یک و دو میلیون تومانی به اقشار آسیب‌پذیر توسط دولت

کرونا میلیونی شد

وی اضافه کرد: فاصله‌اندازی‌های فیزیکی را نیز باید دقیقا رعایت کنیم تا جایی که اطمینان صد در صد در این خصوص حاصل شود چرا که همکاران ما در وزارت بهداشت همچنان اصرار بر این دارند که همه ملاحظاتی که از طرف مردم رعایت شده باید رعایت شود. البته در این شرایط تسلط همکاران در وزارت بهداشت، پزشکان و پرستاران به سرعت و به خوبی بالا رفته و تجربه آنها زیاد شده و نحوه آشنایی با این ویروس ناشناخته بهتر شده است در کنار آن هم آگاهی‌های عمومی نیز افزایش یافته که امیدواریم با رعایت پروتکل­های بهداشتی از این مرحله عبور کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه امروز نشست کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاونان وزارتخانه‌ها و سایر دستگاه‌های عضو تشکیل شد، افزود: ماموریت ما این بود که شرایط باز فعالیت حوزه ها را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: یکی از حوزه‌ها حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی بود که از هر دو حوزه وزیران توضیحاتی دادند و شرایط را ترسیم کردند و نظرات و پروتکل‌هایی که باید اجرا شود را مطرح کردند که امیدواریم با لحاظ این شرایط و پروتکل‌ها و نظرات وزارتخانه‌ها، در ستاد ملی تصمیم برای شروع در هر تاریخی که مقتضی بود، گرفته شود اما در عین حال وزارتخانه‌ها آمادگی لازم را برای کار داشته باشند.

وزیر کشور گفت: یکی دیگر از حوزه‌­ها، حوزه فعالیت‌های اقتصادی چه در حوزه عمومی، غیردولتی و دولتی بود که نظراتی مطرح شد. طرح بسیار خوبی با سه اولویت ریسک پایین، متوسط و بالا و با شاخص‌هایی امتیاز بندی شده که دقیقا مشاغل مشخص شده بود که آنهایی که ریسک پایین دارند در بازده زمانی زودتر، آنهایی که میانی با یک فاصله و آنهایی که ریسک بالا دارند با فاصله بیشتری شروع به کار کنند.

رحمانی فضلی افزود: بنابراین مقرر شد تا وزارت بهداشت، صمت و اصناف و اتحادیه‌ها با یکدیگر پروتکل آغاز فعالیت‌های صنوف و شاخص‌­های امتیازبندی را تهیه کنند و در جریان آن نظرات تخصصی و تجربی و عینی این مشاغل مورد توجه باشد البته برای اجرا و نظارت سازوکارهایی پیشنهاد شد.

وی ادامه داد: فعالیت عمومی مراکز مانند حرم­ها، نمازها، ‌ورزشگاه‌ها و سایر جاهایی که دارای تراکم جمعیتی هستند، قرار شد پروتکل‌هایی که قبلا نوشته شده بود، بازبینی شود و از متولیان این امر هم از ستاد نماز جمعه و هم حرم خواسته شود که بعد از این که ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گیری کرد با لحاظ کردن آن شرایط فعالیت‌ها را با اطمینان بیشتری آغاز کنند.

رحمانی فضلی در ادامه گفت: بنده به عنوان مسوول کمیته و متولی این کار صادقانه می گویم تصور ما از اجرای این طرح این قدر موفقیت آمیز نبود. ما یک فضای خالی و عدم اجرا و همراهی را در طرح ها می بینیم. با آگاهی و اطلاع و همراهی و همدلی که مردم داشتند هیچ خلایی به ویژه در روز طبیعت در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ندیدیم. روز طبیعت یکی از دغدغه های اصلی ما بود. وزیر کشور افزود: رفتن به طبیعت آن هم در روز سیزده بدر یک سنت دیرینه است که این را ممنوع کردن و به صورت اختیاری کار سختی بود که مردم خوب انجام دادند که لازم است از آنها تشکر کنم. از همه دستگاه‌های اجرایی مثل ناجا و بسیج، ‌ وزارت بهداشت، استانداران و فرمانداران در اجرای این طرح تشکر می کنم. امیدوارم این همکاری تداوم داشته باشد و ما بتوانیم در ادامه این همکاری شرایط بهتری داشته باشیم.

بیماری کووید-۱۹ که ناشی از ویروس کرونا جدیدی است از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت. تاکنون ۵۰ هزار و ۴۶۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با مرگ ۱۲۴ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل جانباختگان کرونا در کشور به ۳۱۶۰ نفر رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید