شرط حماس برای مذاکره با اسرائیل در مورد تبادل اسرا

کدخبر: ۳۳۱۰۶۳
اقتصادنیوز: رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در غزه پنجشنبه شب گفت: تا پیش از آزادی اسیرانی که پس از قرارداد شالیت مجددا بازداشت شده‌اند، حاضر نیستیم در خصوص موضوع تبادل اسیران با تل‌آویو مذاکره کنیم.

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تارنمای مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، "یحیی السنوار" تصریح کرد، رسیدگی به مسأله اسیران فلسطینی دربند در زندان‌های اسرائیل از اولویت حماس و گردان‌های القسام است.

یکهزار و ۲۷ اسیر فلسطینی مهرماه ۱۳۹۰ در مقابل تحویل "گلعاد شالیت" نظامی اسیر صهیونیستی از زندان‌های این رژیم آزاد شدند.

رژیم اسرائیل از آن زمان تاکنون ده‌ها نفر از اسیرانی را که به موجب این قرارداد آزاد شدند، مجددا به اسارت گرفته است و حماس آزادی آنها را پیش شرط ورود به مذاکره برای مبادله اسیران جدید تعیین کرده است.

السنوار با اشاره به میانجی‌گری برخی طرف‌ها برای پیشبرد پرونده اسیران با تل‌آویو افزود: این پرونده به خاطر بحران سیاسی رژیم صهیونیستی و تشکیل نشدن کابینه جدید این رژیم، در حال حاضر راه به جایی نبرده است.

رییس دفتر سیاسی حماس در غزه با بیان این که گردان‌های القسام با دقت پیگیر مسأله شیوع کرونا در زندان‌های رژیم صهیونیستی است افزود، امکان بستن کامل نوار غزه به روی مسافران برای مقابله با ویروس کرونا وجود ندارد، چرا که بیش از ۴۰۰ بیمار سرطانی مجبور به تردد در این باریکه هستند.

السنوار همچنین به اظهارات "نفتالی بنت" وزیر جنگ اسرائیل که پیشتر گفته بود، "هرگونه ورود تجهیزات پزشکی به نوار غزه را باید به آزادی نظامیان اسیر اسرائیلی مشروط کرد" واکنش نشان داد و افزود: اگر تجهیزات پزشکی و دستگاه تنفس مصنوعی در غزه یافت نشود، کاری خواهیم کرد که ۶ میلیون شهرک‌نشین اسرائیلی نتوانند نفس بکشند و حق خود را به زور خواهیم گرفت.

شمار مبتلایان به کرونا در فلسطین اشغالی به ۱۶۱ نفر رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید