مدیر ستاد عملیات مقابله با کرونا خبر داد؛

جهش تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها و آی‌سی‌یوهای پایتخت در دو روز اخیر/هشدار نسبت به وضعیت تهران

کدخبر: ۳۳۱۴۲۸
اقتصادنیوز : مدیر ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: وضعیت تهران به لحاظ کنترل بیماری کرونا مطلوب نیست.

 به گزارش اقتصادنیوزعلیرضا زالی، در پاسخ به این سوال که چرا مردم در دو روز اخیر اینگونه به خیابان‌ها آمدند و این ترددها چه عوارضی در بحث کنترل بیماری خواهد داشت، افزود: با وجود همه همراهی‌هایی که مردم در روز طبیعت داشتند، اما در بیشتر استان‌های کشور به ویژه در استان تهران شاهد تغییر بسیار جدی در حضور و تردد افراد در شهرها بودیم و متأسفانه در زمانی شاهد این افزایش ترددها هستیم که آمارها در بیمارستان‌های تهران کماکان رو به افزایش است.

وی گفت: در بخش بستری عادی در مقایسه با روز گذشته ۲۵ درصد افزایش و در بخش مراقبت‌های ویژه با ۱۵ درصد افزایش روبرو بودیم و مراجعان عمومی به بیمارستان‌ها در مقایسه با روز گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است و در نهایت همه آمارهای ما در مقایسه با دیروز افزایش داشت.

زالی افزود: این آمارها خود می‌تواند بازتابی از میزان ابتلاء در سطح شهر باشد و همانطور که دیروز هم تأکید کردم واقعاً نیاز است که مردم همکاری بیشتری کنند و دولت هم سریع‌تر همه مواردی را که می‌تواند به کاهش حضور مردم در جامعه منجر شود به کار ببندد که نمونه آن بسته‌های حمایتی و تسهیلاتی است که موجب رفع مشکلات کسبه می‌شود.

وی گفت: ما با مسائل نگران کننده‌ای هم مواجهیم و با وجود اینکه مقرر شد افراد دورکاری کنند، اما مسئولان برخی ادارات تمکین نمی‌کنند.

زالی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با اداره‌های متخلف برخورد می‌کنید، افزود: ما به استاندار تهران گفته ایم و وی همکاری می‌کند، اما شاهدیم که برخی‌ها بخشنامه دولت را هم اجرا نمی‌کنند و دیروز شاهد بودیم برخی کارمندان تماس گرفتند و گله می‌کردند که به محل کار رفته اند، اما زمان تقلیل ساعت برای آنان اعمال نمی‌شود.

وی گفت: برخی افراد هم در اداره‌ها اعم از دولتی و غیردولتی به تشخیص خودشان عمل می‌کنند و به مصوبات ستاد ملی توجه نمی‌کنند و همین‌ها موجب نگرانی ما است و ترددها را افزایش می‌دهد.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، افزود: از ستاد ملی مجدد درخواست کردیم حتماً جنبه‌های بازدارنده، تشویقی و حمایتی را برای اقشار فرودست به کار ببندد و این موارد سریع‌تر عملیاتی شود چرا که با این وضع ما در سطح شهر شاهد استمرار حضور پر تراکم افراد خواهیم بود.

زالی گفت: ما هشدار جدی می‌دهیم که وضع استان تهران به لحاظ کنترل بیماری کرونا مطلوب نیست و هم مردم و هم مسئولان باید نگاه ویژه‌ای به استان داشته باشند و با رعایت همه ملاحظات باید بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم، اما سطح عمیق ترددها در روزهای گذشته موجب خستگی تیم‌های درمانی ما نیز شده است.

وی افزود: انتظار می‌رفت پس از فراز و نشیب‌های روزهای گذشته بخشی از بار کاری عزیزان ما به خصوص جامعه پزشکی و پرستاری کاهش پیدا کند، اما متأسفانه بیشتر بیمارستان‌های ما در طول دو روز گذشته از افزایش مراجعان شکایت دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید