سخنگوی وزارت بهداشت: سلامت را سیاسی نمی‌کنیم/ ملت و دولت چین کنار ما بودند

کدخبر: ۳۳۱۵۳۹
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت بهداشت افزود: دارو و تجهیزات پزشکی همچنان تحریم است و کشورهایی بودند که در شرایط تحریم کنار مردم ما ایستادند و دولت و ملت چین در قالب سازمان‌های مردم نهاد بیشترین پشتیبانی را در حوزه تجهیزات پزشکی برای ما داشته‌اند که این یک واقعیت است.
سخنگوی وزارت بهداشت: سلامت را سیاسی نمی‌کنیم/ ملت و دولت چین کنار ما بودند

به‌گزارش اقتصادنیوز، جهانپور با بیان اینکه ما طبق رویه همیشگی خود در حوزه سلامت، تمامی تلاش ما در همه ماه‌های اخیر این بوده که قطار سلامت را به لوکوموتیو سیاست پیوند نزنیم. حوزه اجتماعی حوزه‌ای است که افراد ممکن است همواره به دنبال تحلیل‌های سیاسی از هر موضوعی هستند. ما نمی‌توانیم جلوی تعابیر و تفاسیر دیگران بگیریم اما تلاش خود را به کار می‌گیریم که حوزه سلامت، رنگ و بوی سیاسی نگیرد. این به معنای آن نیست که سیاست را بلد نیستیم یا نمی‌فهمیم.

نرخ مرگ‌ومیر ایران نسبت به میانگین جهانی پایین‌تر است

جهانپور با بیان اینکه موارد فوت ناشی از ابتلا به بیماری نسبت به موارد بهبود یافته و ترخیص شده در جهان 21 درصد است و در کشور ما این عدد 14 درصد است، نرخ مرگ و میر نسبت به نرخ مرگ و میر جهانی پایین‌تر است. برای کشور فرانسه این عدد 33 درصد است و بالاتر از میانگین جهانی است در کشور آلمان 5 درصد و بلژیک 29 درصد است. اگرچه رتبه ما جزو سه الی چهار کشور اول نیست اما وضعیت ما بسیار خوب است و ما در فاز مدیریت بیماری هستیم.

ملت و دولت چین کنار ما بودند

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: دارو و تجهیزات پزشکی همچنان تحریم است و کشورهایی بودند که در شرایط تحریم کنار مردم ما ایستادند و دولت و ملت چین در قالب سازمان‌های مردم نهاد بیشترین پشتیبانی را در حوزه تجهیزات پزشکی برای ما داشته‌اند که این یک واقعیت است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید