جدال لفظی شاهزاده سعودی و وزیرخارجه سابق قطر

کدخبر: ۳۳۱۷۴۷
اقتصادنیوز؛ پس از پست «حمد بن جاسم» وزیر خارجه سابق قطر در صفحه شخصی خود در توئیتر در خصوص کمبود مواد غذایی در عربستان، میان وی و یک شاهزاده سعودی مشاجره لفظی رخ داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ پس از آنکه وزیر سابق خارجه قطر در صفحه توئیتر خود درباره کمبود مواد غذایی در عربستان مطلبی منتشر کرد، میان او و یک شاهزاده تنش لفظی شکل گرفت.

بن جاسم در توئیتر نوشت: «گفته می‌شود که عربستان با کمبود برخی از اقلام مواد غذایی روبه روست؛ جای شماتت یا مسخره کردن ندارد و این تقدیر خداوند است».

این سخن طعنه‌آمیز مقام سابق قطری به دلیل این است که عربستان به همراه سه کشور عربی دیگر از ژوئن ۲۰۱۷ قطر را محاصره زمینی و هوایی کردند تا تحت فشار به خواسته ریاض تن دهد اما قطر با کمک کشورهایی مثل ایران و ترکیه این بحران را پشت سر گذاشته است. یکی از این موارد، قطع کامل واردات کالا به قطر از طریق مرز عربستان بود که بخش قابل توجهی از واردات کالای قطر را تشکیل می‌داد. 

وزیر خارجه سابق قطر در ادامه نوشت: «هرچند ما هنوز سخنانی را که وزیر خارجه آن‌ها در ابتدای محاصره به ما می‌گفت فراموش نکرده‌ایم؛ اما لازم است تا همگی برای کمک جمع شویم؛ کار زشت را با کار نیک پاسخ می‌دهند؛ ما و مردم عربستان یکی هستیم.»

«حمد بن جاسم» این توئیت را پس از آن نوشت که برخی فعالان عربستانی از کمبود مواد غذایی در این کشور به خصوص تخم مرغ خبر دادند که البته با تکذیب اهالی رسانه‌ای همسو با دولت سعودی همراه شد.

«عبدالرحمن بن مساعد» شاهزاده سعودی نیز در صفحه توئیتر خود در پاسخ به «حمد بن جاسم» نوشت که هیچ کمبود مواد غذایی در عربستان وجود ندارد.

او به وزیر خارجه سابق قطر گفت که میزان شیوع کرونا در قطر به نسبت جمعیتش بیشترین در دنیا است و حمد بن جاسم به جای دخالت در امور عربستان به کشور خودش بپردازد.

طبق آخرین آمار، عربستان با ۲۶۰۵ مبتلا به کرونا و ۳۸ مورد فوتی در رتبه اول کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس قرار دارد، پس از آن به ترتیب امارات با ۲۰۶۷ مورد ابتلا و ۱۱ فوتی، قطر با ۱۸۳۲ مورد ابتلا و چهار فوتی، بحرین با ۷۵۶ مبتلا و چهار فوتی، کویت با ۶۶۵ مبتلا و یک فوتی و در آخر عمان با ۳۷۱ مبتلا و دو فوتی در رتبه‌های بعدی هستند.

تا کنون ۱.۳۴۸ میلیون نفر در سرتاسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۸۶ هزار نیز جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید