سندرز از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کرد/ جو بایدن حریف ترامپ

کدخبر: ۳۳۱۹۷۸
اقتصادنیوز: برنی سندرز، سناتور و عضو حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا از رقابت‌ بر سر نامزدی مقام ریاست جمهوری این کشور کنار کشید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سندرز به دلیل مواضع متفاوت و غیرمعمول اقتصادی و اجتماعی‌اش در جامعه آمریکا، از سوی منتقدانش سوسیالیست توصیف می‌شود. 

با کناره‌گیری این چهره جنجالی، "جو بایدن" از حزب دموکرات برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌شود.‌

برنی سندرز با این حال اعلام کرده همچنان به عنوان نامزد در رقابت‌های درون‌حزبی می‌ماند.

با توقف کارزار سندرز مسیر برای نامزدی جو بایدن، معاون رئیس جمهور در دوران باراک اوباما، هموار می‌شود و در صورت نهایی شدن نامزدی بایدن احتمالا او در نوامبر ۲۰۲۰ با دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی، رقابت خواهد کرد.

به گزارش بی.بی.سی سندرز انتخابات درون حزبی را با پیشتازی نسبت به دیگر نامزدها آغاز کرد، اما پس از کناره‌گیری همزمان چندین نامزد به نفع جو بایدن، او به طور غیرمنتظره‌ و سرنوشت‌سازی در چند ایالت از بایدن رای کمتری آورد.

برنی سندرز چهار سال پیش هم برای کسب نامزدی حزب دموکرات با هیلاری کلینتون، وزیر خارجه در دوران اوباما و همسر بیل کلینتون، رئیس جمهور پیشین رقابت کرد اما شکست خورد.

سندرز، که در جلب رای‌دهندگان جوان به طور ویژه‌ای موفق بوده، توقف کارزار انتخاباتی خود را در یک سخنرانی اعلام کرد که اینترنتی و به طور زنده برای هوادارانش پخش شد.

او گفت: "دوست داشتم می‌توانستم حامل خبر بهتری باشم، اما فکر کنم خودتان از واقعیت خبر دارید."

با وجود آن که برنی سندرز نتوانست در رقابت برای نامزدی حزب دموکرات پیروز شود، گفت خط سیاسی او و هوادارانش قدمی بزرگ در مسیر عدالت اقتصادی، اجتماعی و نژادی در آمریکا برداشته است.

برنی سندرز، که خود را یک سوسیالیست دموکرات می‌خواند، گفت: "جنبش ما نبرد ایدئولوژیک را برد."

سندرز به هوادارانش گفت که با وجود توقف کارزار، به نامزدی‌اش پایان نمی‌دهد و آنها همچنان می‌توانند در ایالت‌های باقی‌مانده به او رای بدهند.

او گفت: "ما باید همچنان آرای بیشتر و نمایندگان حزبی بیشتری برای نشست سراسری حزب دموکرات به دست بیاوریم، در آنجا می‌توانیم تاثیر چشمگیری بر سازوکار حزب و عملکردش بگذاریم."

جو بایدن، که برای سومین بار برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری از حزب دموکرات تلاش می‌کند، از توقف کارزار انتخاباتی برنی سندرز استقبال کرده است.

بایدن با انتشار بیانیه‌ای گفت، سندرز با این تصمیم منافع مردم آمریکا و اولویت شکست دادن دونالد ترامپ را به منافع سیاسی خودش ترجیح داده است.

او در ستایش از سندرز گفت: "او فقط یک کارزار سیاسی نداشته، بلکه یک جنبش خلق کرده است. و اشتباه نکنید، این جنبش همچنان قدرتمند است."

بایدن از سندرز برای همکاری دعوت کرده است.

سندرز هم با تبریک به بایدن از همکاری با او برای شکست دونالد ترامپ گفته است.

ترامپ در واکنش به توقف کارزار انتخاباتی برنی سندرز گفته حلقه افراد پرنفوذ در حزب دموکرات با نامزدی او مخالف بود. او از هواداران سندرز دعوت کرده که به جمهوری‌خواهان بپیوندند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید