تغییرقوانین اجرایی معاملات بورس و فرابورس

کدخبر: ۳۳۱۹۸۴
اقتصادنیوز : هیات مدیره سازمان بورس، تغییراتی را در قوانین اجرایی معاملات ایجاد کرده‌اند که این تغییرات از تاریخ ۲۵ فروردین ماه اجرایی خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،ابلاغیه جدید سازمان بورس حاکی از اعمال تغییراتی در مفاد دستورالعمل‌های اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس ایران و دستورالعمل‌های فعالیت بازار گردانی در بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران است.

در بخشی از این ابلاغیه آمده است؛ در صورتی که قیمت پایانی سهم طی پنج روز معاملاتی متوالی در دامنه عادی نوسان قیمت بیش از ۲۰ درصد افزایش یا کاهش داشته باشد، بورس موظف است در اولین زمان ممکن از لحاظ فنی، نماد معاملاتی را متوقف کند و نماد معاملاتی حداکثر یک روز کاری پس از توقف و با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی خواهد شد.

در بخش دیگری این ابلاغ اعلام شده، در صورتی که قیمت پایانی سهم در بورس در دامنه عادی نوسان قیمت، بیش از ۵۰ درصد افزایش یا کاهش داشته باشد بورس موظف است در اولین زمان ممکن از لحاظ فنی نماد معاملاتی را متوقف کرده و از ناشر درخواست برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی کند، نماد معاملاتی حداکثر چهار روز پس از توقف نماد معاملاتی با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید