رئیس فرهنگستان علوم اسلامی:

غرب به وسیله کرونا در حال عبور از چالش بزرگ انقلاب اسلامی ایران است/احتمال دست ساز بودن کرونا بالاست

کدخبر: ۳۳۲۰۰۶
اقتصادنیوز: قسمت دیگری از برنامه گفت‌وگومحور «عصر» سه‌‌شنبه شب 19 فروردین سال 1399 روی آنتن این شبکه رفت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازانتخاب، مهمان حضوری برنامه سید محمدمهدی میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی بود. طی برنامه ارتباط اینترنتی با کوین برت استاد دانشگاه و نویسنده از ویسکانسین، ایکل جونز استاد دانشگاه از ایندیانا و علی کرمی متخصص بیوتکنولوژی پزشکی، فوق تخصص مهندسی ژنتیک و استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) برقرار شد. مجری کارشناس برنامه نادر طالب‌زاده بود.

میرباقری گفت: جنبه‌های فرارشته‌ای و نگاه تمدنی بحران شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان کم‌کم دارد جدی می‌شود و ما به‌ناچار باید به آن بپردازیم. ما در فضای رقابت تمدنی بین تمدن اسلام و تمدن پایانی غرب (لیبرال ـ دموکراسی) قرار داریم.

وی تصریح کرد: احتمال طبیعی بودن ویروس کووید19 کم و دست‌ساز بودنش توسط بشر بالاست، زیرا این احتمال با نوع کارکرد این ویروس که مردم را از عرصه دنیای حقیقی به عرصه دنیای مجازی سوق می‌دهد قوی‌تر می‌شود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی اظهار کرد: در واقع نظام سلطه از این ویروس برای عبور از بحران تمدنی غرب، بحران‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و انسانی آن و ایجاد حکمرانی مجازی در جهان و کنترل هر چه بیشتر جهان توسط او در فضای مجازی استفاده می‌کند. در حال حاضر جامعه جهانی در رزمایشی بزرگ برای عبور از دنیای حقیقی و ورود به دنیای مجازی قرار دارد.

وی افزود: غرب برای عبور از چالشی که انقلاب اسلامی برای او ایجاد کرده است و رقابت تمدنی اسلام با تمدن او از این ویروس بهره می‌جوید و تدبیر می‌کند جهان را به نظم پیچیده‌تر مادی با رقبای کمتر تمدنی سوق بدهد.

میرباقری به تلاش تمدن غرب با استفاده از ویروس کووید19 برای ایجاد آرمان‌شهر کلبه الکترونیکی اشاره کرد و گفت: تمدن اسلام باید بکوشد در این شرایط جهان را به عصر ظهور سوق بدهد.

وی اظهار کرد: بشر مدرن با زیر پا گذاشتن تعالیم انبیا و پشت کردن به اخلاق انبیای الهی ـ که اخلاق بندگی است ـ و استکبار بحران‌های زیست محیطی را رقم زده است. ویروس کووید19 و بیماری کرونا مثل بسیاری از بحران‌های زیست محیطی ناشی از این است که بشر در دوران مدرن احساس کرد می‌تواند در عالم خدایی کند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی هشدار داد: بشر چاره‌ای جز توجه به معنویت، توجه به خدای متعال، تسلیم شدن در تعالیم انبیای الهی و بازگشت به دامن انبیا و زیست در بوم انبیا ندارد و باید استکبار خود را زمین بگذارد و دو باره در مقابل خداوند تواضع کند.

وی بحران شیوع بیماری کرونا در جهان را تسریع در افول و زوال غرب از باطن و در پی آن انفجار و جهش معنوی در غرب دانست.

کوین برت گفت: در حال حاضر دکترین تمدن جهانی به بن‌بست رسیده است. به نظر من همان رهبرانی که دستور قتل ژنرال سلیمانی را صادر کردند احتمالاً دستور به ساخت و انتشار ویروس کرونا را به عنوان جنگ میکروبی آغاز کردند.

وی افزود: هدف عمده این جنگ میکروبی ایران و چین بوده است. اطرافیانی که اطراف ترامپ هستند نگران قدرت گرفتن اقتصادی کشوری مثل چین هستند و می‌خواهند مانع این امر شوند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: هم‌اکنون ما در عصر تشدید تقابل خیر و شر هستیم. شرمسارم بگویم مقامات ایالات متحده خواسته‌اند نقش شر را ایفا کنند.

وی در خصوص وضعیت آینده آمریکا در بحران کرونا گفت: اگر زنجیره تأمین مایحتاج مردم دچار اختلال شود و کالایی برای عرضه در فروشگاه‌ها نباشد مشکل خواهیم داشت و احتمالاً شاهد ناآرامی‌هایی در آمریکا باشیم.

این نویسنده در خصوص عواقب سیاسی حرکت به سمت حق مطلق بیان کرد: شمار زیادی از مردم آمریکا متوجه شده‌اند قدرت‌های غربی در باره مسائل کلان و مهم دارند به آنها دروغ می‌گویند. این امر موجب نوعی بی‌ثباتی در نظام سیاسی و نظم جهانی می‌شود. ما شاهد تشدید تقابل حقیقت و دروغ در کنار تقابل خیر و شر هستیم.

مایکل جونز گفت: در ایالات متحده از علم به عنوان مؤلفه‌ای برای نابودی فرآیند دموکراتیک استفاده می‌شود. در ایالات متحده می‌کوشند از ویروس کرونا برای استیفای قدرت از دست‌رفته آمریکا استفاده کنند.

وی مطرح کرد: نیت افرادی که می‌خواهند نظم و قاعده خودشان را به ما تحمیل کنند این است که می‌خواهند دنیایی داشته باشند که در آن ما به کلیسا و مراکز مذهبی نرویم و به سراغ فحشا برویم.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در حال حاضر به منطقه سیسیل مواد غذایی نمی‌رسد، چون عملاً دولت محلی آن ورشکست شده است. مردمی که دچار گرسنگی شده‌اند در خانه نمی‌نشینند و دست روی دست نمی‌گذارند تا بمیرند. هر چه جریان قرنطینه شدن طولانی‌تر شود واکنش‌های مردم توأم با خشم بیشتری می‌شود.

وی در ادامه افزود: ما به دنبال خشونت نیستیم، ولی اگر خشونتی اتفاق بیفتد خروجی خوبی خواهد داشت.

مایکل جونز اظهار کرد: در این وضعیت عده محدودی از حاکمان، ثروتمندان و قدرت‌سالاران مثل بیل گیتس استراتژی خودشان را دنبال می‌کنند. استراتژی آنها این است که این قرنطینه را تا فصل تابستان حفظ کنند.

وی اعلام کرد: آنها از حفظ قرنطینه در آمریکا دو هدف را دنبال می‌کنند. یکی ایجاد شرایطی برای پیروزی دو باره دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و دیگر اینکه اقتصاد را به نقطه نزدیک به صفر برسانند و سپس آن را به طرز دلخواه خود بازسازی کنند.

این استاد دانشگاه وضعیت منحصر به فرد نیویورک در شرایط کنونی را ناشی از واقعه 11 سپتامبر دانست و تصریح کرد: وقتی آن دو برج دوقلو سقوط کردند انبوهی از توده‌های ابری سمی در هوا پخش شد. این هوای سمی وارد ریه‌های مردم نیویورک شد و موجب شد دستگاه تنفسی آنها نابود شود. همه کسانی که در نیویورک بودند دچار ناراحتی‌های ریوی شدند. همین موضوع نشان می‌دهد چرا آمار مرگ و میر در نیویورک این‌قدر بالاست. در دیگر جاهای آمریکا شاهد چنین وضعیتی نیستیم.

کرمی به پروژه تعیین توالی ژنوم ایرانیان اشاره کرد که در سال 2011 در دانشگاه استنفورد با کمک 250 هزار دلاری بنیاد پارسا راه‌اندازی شد و گفت: ژنوم 114 ایرانی از اقوام مختلف به بهانه به دست آوردن تفاوت‌های ژنتیکی اقوام مختلف ایرانی برای اهداف بشردوستانه و در اختیار قرار دادن این اطلاعات به شرکت‌های دارویی برای ساخت داروهای اختصاصی نژاد ایرانی به‌طور کامل تعیین توالی شد، اما در اصل اهداف خاص و تجاری پشت این پروژه قرار دارد.

وی تصریح کرد: اطلاعات این پروژه از لحاظ ژنتیکی، پزشکی، پیشگیری، تشخیصی، ساخت واکسن‌ها و داروها و کیت‌های تشخیصی میلیاردها دلار برای آنها ارزش مادی دارد.

این فوق متخصص مهندسی ژنتیک اعتراض کرد: دانشگاه استنفورد به چه حقی وقتی دولت ایران اجازه نداد این پروژه در خاک ایران انجام شود از ژنوم ایرانیان خارج از کشور استفاده می‌کند؟

وی با استناد به گفته رکسانا دانشجو یکی از اعضای این پروژه مبنی بر در اختیار قرار دادن اطلاعات پروژه به دانشمندان دیگر اظهار کرد: بارها با ایشان مکاتبه کردیم و در سال 2012 شخصاً به ایشان ایمیل دادم که شما ایرانی هستید، حداقل ذره‌ای عِرق ملی داشته باشید و این اطلاعات را در اختیار ما قرار بدهید تا ما به ملت خودمان خدمت کنیم. بعد از هشت سال هنوز این اطلاعات در اختیار ما قرار نگرفته است. می‌دانیم هرگز این اطلاعات را به ما نخواهند داد.

این متخصص بیوتکنولوژی پزشکی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود به حقوق ملت ایران برسیم و این اطلاعات به‌طور کامل به ملت ایران برگردد. بسیاری از حقوقدان‌ها با ما تماس گرفته‌اند. تماس‌هایی از مجلس داشته‌ایم. قرار است وزارت امور خارجه هم در باره صحبت‌های قبلی‌‌ام و هم این پروژه اقدامات جدی انجام بدهد.

وی تأکید کرد: دست‌اندرکاران این پروژه حق ندارند از این اطلاعات برای کمپانی‌های دارویی خودشان جهت تولید دارو برای مردم ایران استفاده کنند.

کرمی خاطرنشان ساخت: مسئولین وزارت بهداشت باید مراقبت کنند. کمپانی‌های دارویی ما و اساتید دانشگاه‌های ما باید در این زمینه مطالعه کنند.

وی از مسدود ساختن سایت پروژه و از دسترس خارج کردن سایت (Iranian Genome) پس از آخرین اظهاراتش در برنامه «عصر» خبر داد.

این استاد دانشگاه در خصوص پروژه دین‌زدایی به روش ژنتیکی و پروژه (fun vax) هشدار داد و گفت: اینها به دنبال نژادهای ایرانی خاص، اقوام، فرهنگ، تمدن و دین و اعتقادت مذهبی ما هستند.

وی اعلام کرد: الان تهدیدات بیولوژیکی از تهدیدات جدی دنیاست.

کرمی با استناد به اظهارات هنری کیسینجر در سند محرمانه امنیت ملی آمریکا (NSSM-200) گفت: به گفته کیسینجر یکی از اولویت‌های سیاست خارجی آمریکا باید کنترل جمعیت (depopulation) باشد. یکی از روش‌های کاهش جمعیت اپیدمی‌ها و شیوع ویروس‌هاست.

وی به ثبت اختراع ویروس کرونا در سال‌های 2014، 2017 و 2018 اشاره کرد و خبر داد: در پروژه‌ای اقدام به ساخت واکسن کرونا کرده بودند.

میرباقری خاطرنشان ساخت: اگر جنگ بیولوژیک است باید در مقابل آن قدرتمند شویم و موازنه قدرت در جهان را به نفع خودمان تغییر بدهیم و وارد عصر ظهور شویم.

وی گفت: شیوع ویروس کووید19 و بیماری کرونا می‌تواند منتهی به افزایش سرعت افول و فروپاشی تمدن غرب و ورود به نظم معنوی و عصر ظهور شود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در پایان تأکید کرد: ما باید در مقیاس تمدنی به این واقعه نگاه کنیم و دیدمان محدود نباشد و تصمیماتی در مقیاس رقابت تمدنی بگیریم تا ان‌شاءالله بتوانیم این پدیده را تبدیل به بستری برای ورود به جهان پر از معنویت، اخلاق و گرایش‌های توحیدی و عصر ظهور کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید