نماینده سابق جمهوری خواه: ترامپ مشروعیت ندارد

کدخبر: ۲۸۵۸۴۸
اقتصادنیوز: «تام کُلمن» قانونگذار سابق جمهوری خواه آمریکایی که سابقه دو دهه فعالیت در مجلس نمایندگان آمریکا را دارد، گفت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا «نامشروع» است و باید استیضاح شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ کلمن در گفت وگو با «اِرین برنِت» مجری شبکه خبری سی ان ان گفت: من اکنون خواستار استیضاح رئیس جمهور هستم زیرا گزارش «رابرت مولر» بازرس ویژه تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی منتشر شده است و در این گزارش بازرس مولر 10 مورد اتهام کارشکنی در روند اجرای عدالت را مطرح کرده است که نمی تواند آنها را اجرا کند زیرا مقررات و قوانین وزارت دادگستری  بیان می کند نمی توان علیه رئیس جمهور در حال خدمت اعلام جرم کرد.

کلمن که از نمایندگان قدیمی جمهوری خواه است، در سال 1993 میلادی مجلس نمایندگان آمریکا را ترک کرد.

وی در این مصاحبه گفت، یکی دیگر از دلایل درخواستش برای کناره گیری ترامپ از قدرت این است که او در جریان کمپین انتخاباتی اش «از کمک و نفوذ روس ها استقبال کرده است».

کلمن به دیدار «پل مانافورت» رئیس سابق ستاد تبلیغات ترامپ با «کنستانتین کیلیمنیک» مقام روس در نیویورک در آگوست سال 2016 اشاره کرد و گفت فکر می کند اینها اتهاماتی هستند که می توان به خاطر آن رئیس جمهور را استیضاح کرد.

«نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته مشاجراتی با «جراد نادلر» رئیس دموکرات کمیته قضایی این مجلس درباره درخواست ها برای استیضاح ترامپ داشت. پلوسی تاکنون در مقابل چنین درخواست هایی مقاومت کرده است.

کلمن گفت، بند «جرائم بزرگ و بزه» در قانون اساسی آمریکا که امکان سوء استفاده رئیس جمهوری به دلیل سوء عملکردش را تشریح می  کند، اغلب بسیار محدود است.

وی افزود: من فکر می کنم درباره جرائمی که استیضاح را اجتناب ناپذیر می کند، ابهاماتی وجود  دارد. سوء استفاده از قدرت، دروغ به مردم آمریکا دو دلیل درخواست استیضاح نیکسون (رئیس جمهور اسبق آمریکا) قبل از استعفای او بود.

وی افزود: دروغ گفتن به  مردم آمریکا جرم نیست اما اگر روزانه 10، بیست یا 50 بار آن تکرار کنید وارد  حوزه ای شده اید که باید استیضاح شوید.

«جاستین آماش» دیگر نماینده جمهوری خواه از ایالت میشیگان تاکنون بارها استیضاح ترامپ را خواستار شده است و آن را به دلیل اقدامات مذکور در گزارش مولر دانسته که دارای ماهیتی فاسد هستند.

نتایج گزارش مولر که بعد از دو سال تحقیقات منتشر شد، نشان داد  که روسیه تلاش کرده در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا به ترامپ کمک کند اما ستاد انتخاباتی ترامپ به طور مستقیم به این روند کمک نکرده است.

مولر در گزارش خود اشاره کرد که کمپین ترامپ «انتظار داشت از اطلاعات ربوده و منتشر شده در نتیجه تلاش های روسیه، به نفع اهداف انتخاباتی استفاده کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید