گذر تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز نیم میلیون نفر!

کدخبر: ۳۳۲۱۹۲
اقتصادنیوز: آخرین آمارهای مربوط به همه‌گیری کرونا حاکی است که شمار مبتلایان به این ویروس در آمریکا از نیم میلیون نفر فراتر رفت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرناآمارهای منتشر شده در تارنمای Worldometers.info نشان می‌دهد که شمار افراد مبتلا به کرونا در ایالات متحده آمریکا از بامداد شنبه از ۵۰۰ هزار تن عبور کرده و اکنون ۵۰۰ هزار و ۸۷۹ نفر در این کشور به طور قطعی به این ویروس مبتلا هستند.

براساس این آمار، تاکنون ۱۸ هزار و ۶۳۷ براثر ابتلا به کرونا در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند و تنها ۲۷ هزار و ۲۳۹ نفر بهبود یافته‌اند.

هم‌اکنون بیش از ۴۵۵ هزار مورد فعال ابتلا به کرونا در سراسر آمریکا ثبت شده که حال نزدیک به ۱۱ هزار نفر از آنان وخیم است.

سرعت شیوع ویروس کرونا در آمریکا به قدری شدت یافته که این کشور ظرف دو هفته گذشته شاهد 5 برابر شدن شمار مبتلایان به این ویروس بوده است.

شمار افرادی که در اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند نیز در همین مدت 11 برابر شده است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هفته گذشته و آینده را دو هفته‌ای خوانده است که در اثر کووید-۱۹ مرگبار خواهد بود. او یکشنبه گذشته گفته که پیش بینی می‌شود در این دو هفته مرگ‌ومیر زیاد باشد.

«آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا هفته گذشته در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان پیش‌بینی کرد که شیوع کرونا در این کشور در نهایت جان ۲۰۰ هزار آمریکایی را خواهد گرفت.

فائوچی گفت: وقتی به مدل‌ها مراجعه می‌کنیم یک سناریوی بهترین حالت و یک سناریوی بدترین حالت داریم. به طور کلی، واقعیت جایی در میان این دو است.

او که یکی از اعضای کلیدی ستاد مقابله با کرونا در کاخ سفید است، پیش‌بینی کرد: با توجه به آنچه که می‌بینیم، نظر من این است که چیزی بین ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر در آمریکا جان خود را به خاطر ابتلا به کرونا از دست خواهند داد و میلیون‌ها نفر به این ویروس مبتلا خواهند شد.

فائوچی و دیگر کارشناسان آمریکایی هشدار داده‌اند که وضعیت شیوع کرونا در آمریکا پیش از آنکه رو به بهبودی گذارد، بسیار وخیم خواهد شد و در حال حاضر نیز با افزایش ناگهانی شمار مبتلایان، بیمارستان‌های سراسر آمریکا به ویژه در نیویورک با کمبود تجهیزات مواجه شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید