آغاز اجرای طرح «نوآفرین» در دانشگاه شیراز

کدخبر: ۳۳۲۳۱۲
اقتصادنیوز: شیراز- مدیر مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز از آغاز اجرای رویدادهای مجازی با عنوان طرح «نوآفرین» ویژه کسب و کارهای دانش بنیان خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، دکتر منصور کنعانی، عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به قرنطینه خانگی ناشی از حضور ویروس کورنا در کشور، با مجموعه برنامه‌های «نوآفرین» مخاطبان خانه نشینمان را مهمان یک فضای آموزنده و نوآورانه می‌کنیم.

مدیر مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز گفت: این طرح با همکاری بنیاد نخبگان فارس، معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز و پارک علم و فناوری فارس میزبان دانشگاهیان و همه ی علاقه مندان در مجموعه رویدادهای مجازی نوآوری و کارآفرینی دانش بنیان خواهند بود.

این استاد دانشگاه شیراز اعلام کرد: امروز فضاهای نوآورانه و کارآفرینانه با سرعت زیادی در حال تبدیل شدن به گفتمان غالب علمی و اقتصادی دنیا می‌باشد و همین امر سبب شده که نگاه تحول آفرینی در دانشگاه‌ها بسیار مورد انتظار قرار گیرد.

دکتر کنعانی با اشاره به ارتباط صنعت، جامعه و دانشگاه ادامه داد: چندین دانشگاه کلیدی در کشور توانسته اند بدنه خود را به سمت رویکرد نوآوری خلاقانه و کارآفرینی نیازمحور اجتماعی سوق دهند و تجربیات ارزشمندی خلق شده است اما برای دانشگاه‌های دیگر این مساله هنوز در حد اهداف دست نیافته یا ناقص متولد شده می‌نماید.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های شیراز با وجود ظرفیت‌های فوق العاده ای که دارند هنوز آنگونه که باید در این زیست بوم اقتصاد دانش بنیان جایگاه و نقش خود را نیافته اند تصریح کرد: این موضوع وظیفه مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز را دوچندان می‌کند تا با استفاده از تجربیات موجود داخلی و خارجی بتواند قدم‌های مؤثری برای غلبه بر این نقصان بردارد.

دکتر کنعانی، فرهنگ سازی و تغییرنگرش در جامعه‌ی دانشگاهی را از اقدامات زیربنایی برای تحقق نوآوری و کارآفرینی دانش بنیان توصیف کرد و گفت: برای این منظور سلسله کارگاه‌ها و نشست‌های مجازی زیر نظر پیشکسوتان، صاحبنظران و افراد موفق ملی و بین المللی در این زمینه، با شرکت مخاطبان دانشگاهی اعم از هیئت علمی و دانشجو از دانشگاه‌های شیراز برگزار می‌شود.

مدیر مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز اظهار کرد: این نشست‌ها بیشتر درخصوص موضوعاتی از قبیل گفتارهای انگیزشی، مفهوم نوآوری و ایده‌های فناورانه، ارزیابی تجاری محصولات بالقوه، تأمین مالی و غیره می‌باشد. اساتید و مدرسین دوره‌ها از افراد مجرب در سطح کشور و استان می‌باشند. سعی شده به فراخور مخاطبین متنوع، رویدادها هم از طیف موضوعات متنوعی برخوردار باشند.

به گفته دکتر کنعانی، دوره‌ها بصورت سلسسه وار تدارک دیده شده و از سطح انگیزشی و نظری به سطوح تجاری سازی و کارآفرینی فعال در جلسات آخر می‌رسد و برای کارگاه‌ها ویژه گواهی شرکت در کارگاه از سوی دانشگاه شیراز صادر خواهد شد.

وی یادآوری کرد: همه این رویدادها در زیرساخت مجازی برگزار خواهند شد و رویدادها به صورت تک جلسه‌ای یا دوره‌ای با ثبت نام محدود، ثبت نام آزاد، پنل تخصصی، همراه با پرسش و پاسخ در بستر کلاس مجازی که صرفاً برای چنین رویدادهای آماده شده است، برگزار شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید