توضیحات یک مقام ارشد وزارت آموزش و پرورش درباره شرایط بازگشایی مدارس

کدخبر: ۳۳۲۴۷۶
اقتصادنیوز: معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هنوز شرایط بازگشایی مدارس مهیا نشده است، گفت: طبق پژوهش‌های صورت گرفته، احتمال شیوع این بیماری از طریق مدارس بیش از 11 درصد است و باید با احتیاط بسیار عمل کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، سعید اوحدی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از طراحی و ایجاد یک شبکه اجتماعی مستقل و مخصوص دانش‌آموزان و معلمان برای آموزش مجازی خبر داد و گفت: نظر به نگرانی‌هایی که درباره امنیت اطلاعات دانش‌آموزان در آموزش مجاری، در برخی از شبکه‌های اجتماعی وجود داشت، وزارت آموزش و پرورش بر آن شد تا با هماهنگی وزارت ارتباطات نسبت به ایجاد یک اپیلکشن مستقل، پاک و سالم برای ورود و دسترسی دانش‌آموزان اقدام کند که مالکیت این اپلیکیشن در اختیار آموزش و پرورش است و به‌زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و کنترل آن، در کشور گفت: شرایط و عملکرد بسیار بهتری نسبت به بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایتالیا ، اسپانیا، فرانسه و... داشته‌ایم و ان‌شاءالله پس از دوره مدیریت بحران که هم اینک در آن به سر می‌بریم وارد دوره کنترل بحران و بعد هم مهار این ویروس خواهیم شد و البته این موضوع منوط به رفتار مردم است که تا آن زمان مقرر است دستورات ایمنی را به دقت و کامل رعایت کنند.

اوحدی با بیان اینکه هنوز شرایط برای بازگشایی مدارس مهیا نشده است، گفت: طبق پژوهش‌های صورت گرفته، درصد شیوع این بیماری از طریق مدارس بیش از 11 درصد است و لذا باید با احتیاط بسیار عمل کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به فعال شدن سامانه شاد و همچنین آموزش از طریق شبکه‌های تلویزیونی که داریم، در واقع می توان ادعا کرد که مدارس تعطیل شده اما آموزش تعطیل نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید