یک روزنامه کویتی مدعی شد؛

توافق اسرائیل و حماس با مذاکره غیرمستقیم

کدخبر: ۳۳۲۶۱۸
اقتصادنیوز؛ روزنامه کویتی «الجریده» به نقل از منابع آگاه مدعی شد، در جریان مذاکره غیرمستقیم برای تبادل اسرا، رژیم صهیونیستی موافقت کرده که کودکان و زنان اسیر فلسطینی را آزاد کند و حماس هم در مقابل با آزادی دو غیرنظامی اسرائیلی و تحویل جسد یک نظامی موافقت کرده است.
توافق اسرائیل و حماس با مذاکره غیرمستقیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ پس از آنکه «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه اخیرا اعلام کرد، این جنبش به دلیل شیوع کرونا حاضر است در صورت آزادی اسرای فلسطینی سالخورده، بیمار و زنان و کودکان اسیر، امتیازدهی جزئی در پرونده تبادل اسرا بدهد؛ گمانه‌زنی مقامات و رسانه‌های مختلف در این باره آغاز شد.

در همین زمینه، روزنامه کویتی «الجریده» به نقل از منابع آگاه ادعا کرد: اسرائیل با آزادی کودکان اسیر یعنی افراد زیر سن هجده سال و تمام زمان موافق کرده و آنچه باقی مانده بحث بر تعداد اسرای سالمندی است که باید آزاد شوند.

این روزنامه ضمن مطرح کردن این ادعا که توافق تبادل اسرا میان دو طرف در مراحل پایانی خود قرار دارد، مدعی شد: حماس هم با آزادی دو اسرائیلی بازداشت شده (دو غیر نظامی به نام‌های آبراهام منگستو و هشام السید) و تحویل جسد یکی از نظامیان موافقت کرده و حاضر شده اطلاعاتی درباره سرنوشت نظامی دوم که تا کنون هیچ اطلاعاتی از وی فاش نکرده، بدهد.

این اخبار در حالی اعلام می‌شود که «محمود الزهار» از اعضای ارشد حماس در گفت‌وگو با شبکه‌ای لبنانی اعلام کرد، هنوز موانع زیادی در توافق برای تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین وجود دارد.

گردان‌های «القسام» در آوریل ۲۰۱۶ اعلام کرد که چهار صهیونیست به نام‌های «شاؤول آرون و هدار گولدرن» و آبراهام منگستو و هاشم السید را در اختیار دارد اما هیچ اطلاعاتی درباره زنده با مرده بودن آنها نداد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید