کمبود کیسه حمل اجساد در انگلیس در پی افزایش تلفات کرونا

کدخبر: ۳۳۲۶۷۳
اقتصادنیوز؛ کادر درمانی انگلیس در پی کمبود کیسه حمل اجساد در این کشور مجبور شده‌اند از ملحفه استفاده کنند.
کمبود کیسه حمل اجساد در انگلیس در پی افزایش تلفات کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ کمبود کیسه‌هایی که در انگلیس برای پوشاندن اجساد مورد استفاده قرار می‌گیرند باعث شده تا کادر درمانی این کشور مجبور شوند اجساد را داخل ملحفه بپوشانند.

به گزارش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» اتحادیه «جی‌ام‌بی» (صنف عمومی) هشدار داده افرادی که مسئول حمل اجساد هستند با سیلی از جسد در پی افزایش مر‌گ‌ومیر ناشی از بیماری کرونا مواجه هستند.

شرکت «باربر مدیکال» که با سرویس سلامت عمومی انگلیس برای تهیه لوازم مورد نیاز دفن اجساد قرارداد دارد می‌گوید کیسه‌های زیپ‌دار حمل اجساد نایاب شده‌اند.

در میانه گزارش‌ها درباره کمبودهای بیمارستان‌ها، سازمان دولتی بهداشت عمومی انگلیس (پی‌اچ‌ای) می‌گوید این کیسه‌ها جزو لوازم ضروری محسوب نمی‌شوند.

یکی از مسئولان بخش راهنمایی این سازمان می‌گوید به دلیل سفت شدن ترشحات تنفسی و تخریب سریع ویروس پس از جدا شدن از بافت زنده، ترشحات بدن پس از مرگ تهدید محسوب نمی‌شود و بنابراین به کیسه‌های اجساد نیاز نیست. وی افزود: پوشاندن دهان فرد متوفی با یک ماسک یا پارچه هنگام جابه‌جایی آنها از ریختن ترشحات و خطر جلوگیری می‌کند.

این در حالی است که بنابر تحقیقات جدید، کروناویروس تا سه روز روی سطوح در هوا زنده می‌ماند. گفته می‌شود کمبود کیسه اجساد در لندن از جاهای دیگر شدیدتر است. «مایکل تِنی»، مدیر یک موسسه مراسم خاکسپاری در غرب لندن می‌گوید دو بیمارستان این شهر برای تامین تجهیزات از او کمک خواسته‌اند.

پیش از این پروفسور «جان اشتون»، مدیر منطقه‌ای سابق بهداشت عمومی انگلیس گفت تعداد افرادی که در این کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند، ممکن است دو برابر تعدادی باشد که اعلام عمومی می‌شود.

او دلیل این مسئله را به حساب نیاوردن تعداد افرادی دانست که خارج از بیمارستان‌ها، مثل مکانهای نگهداری از افراد خاص می‌میرند، عنوان کرد.

بنابر آخرین آمارها، انگلیس با ۸۴ هزار و ۲۷۹ مبتلا و ۱۰ هزار و ۶۱۲ فوتی یکی از کشورهای اروپایی است که بیشترین درگیری را با کرونا دارد. نخست‌وزیر این کشور هم که به کرونا مبتلاست و چندین روز را در آی‌سی‌یو به سر برد، دیروز برای گذراندن دوران نقاهت به محل زندگی خود بازگشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید