کشته شدن سرباز عراقی در حمله داعش به الانبار/ هلاکت ۱۲ داعشی در کرکوک

کدخبر: ۳۳۳۱۷۲
اقتصادنیوز: یک منبع نظامی عراق از کشته شدن یک سرباز و زخمی شدن دو تن دیگر در نتیجه حمله اعضای گروه تروریستی داعش به مقر نیروهای نظامی عراق در شرق استان الانبار خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این منبع نظامی همچنین اعلام کرد، اعضای گروه تروریستی داعش امروز (چهارشنبه) به یکی از مقرهای نظامی در هنگ اول وابسته به تیپ ۴۰ ارتش عراق در شرق فلوجه (۵۵ کیلومتری شرق الرمادی واقع در استان الانبار) یورش بردند.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد، در نتیجه این حمله یک سرباز کشته و دو سرباز دیگر زخمی شدند.

این منبع اعلام کرد، اعضای داعش از صحرای مابین استان الانبار و صلاح‌الدین به این مقر حمله کردند و پس از مقابله با آنها، پا به فرار گذاشتند.

در سایه شیوع ویروس کرونا و عقب‌نشینی نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، حملات داعش به شهرهای عراقی افزایش یافته است.

پیش‌تر، تیم رسانه‌ای امنیتی عراق از کشته شدن ۲۳ عضو داعش و کشته شدن یک سرباز عراقی و زخمی شدن چهار تن از نیروهای امنیتی در نتیجه درگیری‌ها در استان کرکوک و نیز ربودن تعدادی از نیروهای پلیس فدرال خبر داد.

در همین راستا، عبدالخالق العزاوی، یکی از اعضای کمیسیون امنیتی و دفاع پارلمان عراق خاطرنشان کرد، داعش به شهرهای مختلف عراقی حملاتی انجام داده است اما نمی‌تواند برای دوره بسیار طولانی بر این شهرها تسلط یابد.

وی در ادامه افزود، داعش همچنان در ۱۴ روستای مرزی میان استان‌های صلاح الدین و دیالی حضور دارد.

از سوی دیگر، علی الحسینی، از مقامات مسئول حشدالشعبی عراق از کشته شدن ۱۲ تن از عناصر گروه تروریستی داعش از جمله یک سرکرده آنها در استان کرکوک این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، استان کرکوک عراق این هفته شاهد چندین حمله عناصر تروریستی به نیروهای امنیتی این کشور بود.

برخی رسانه‌های عراقی طی روزهای گذشته هشدار دادند که به احتمال زیاد آمریکا با عقب‌نشینی از برخی پایگاه‌های خود در عراق به هسته‌های خفته داعش برای ازسرگیری حملات خود چراغ سبز نشان داده باشد.

عراق در سال ۲۰۱۷ از پیروزی خود علیه داعش و بازپس‌گیری اراضی خود به صورت کامل خبر داده بود اما همچنان داعش، گروهک‌های مخفی خود در مناطق گسترده عراق را حفظ کرده است و گاهی اوقات حملاتی را به شهرهای عراقی انجام می‌دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید