آخرین جزئیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی در جنوب کشور

کدخبر: ۳۳۳۱۷۹
اقتصادنیوز: سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: بنابر آخرین آمار در سطحی معادل ۷۲ هزار و ۷۵۸ هکتار مبارزه شیمیایی علیه آفت ملخ صحرایی در ۶ استان جنوبی کشور صورت گرفته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور  درباره آخرین وضعیت مبارزه با ملخ‌های صحرایی اظهار کرد: بنابر آخرین آمار در سطحی معادل ۷۲ هزار و ۷۵۸ هکتار مبارزه شیمیایی علیه آفت ملخ صحرایی در ۶ استان جنوبی هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس، خوزستان و جنوب کرمان صورت گرفته است.

وی از ورود حجم جدید آفت ملخ صحرایی به کشور خبر داد و گفت: بنابر پیش بینی‌های صورت گرفته حجم جدیدی از آفت ملخ صحرایی از سمت کشور‌های عمان، کویت و امارات متحده عربی به هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر وارد شد.

میر ادامه داد: با توجه به آنکه مبارزه در استان‌های جنوبی کماکان در حال انجام است، تاکنون گزارشی از خسارت به باغات و مزارع اعلام نشده است.

به گفته این مقام مسئول، با توجه به تغییر رفتار ملخ‌ها پیش بینی می‌شود امسال حجم ریزش نسبت به سال قبل بیشتر باشد.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور در پایان تصریح کرد: با ورود دسته جدید ملخ‌ها پیش بینی می‌شود که استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان درگیر شوند، از این رو باید مبارزه به نحو مطلوبی انجام شود تا از سرایت به دیگر استان‌ها جلوگیری شود

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید