فرصت یک روزه اصناف برای ثبت نام در سایت وزارت بهداشت

کدخبر: ۳۳۳۲۰۸
اقتصادنیوز : معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: همه اصناف و صنعتی‌ها تا ساعت ۲۴ پنج شنبه فرصت دارند در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام و کد دریافت کنند.
فرصت یک روزه اصناف برای ثبت نام در سایت وزارت بهداشت

به گزارش اقتصادنیوز ، محسن فرهادی، در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر با اشاره به ثبت نام یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد صنفی و صنعتی در سامانه وزارت بهداشت، افزود: جایگاه داران سوخت (پمپ بنزین و گاز) و تالارها و پاساژها کمترین ثبت نام را در سامانه داشته اند.

وی با بیان اینکه بیشترین اصناف در تهران، اصفهان، خراسان رضوی نام نویسی کرده اند، گفت: استانی که کمترین ثبت نام را داشته استان ایلام است.

فرهادی ادامه داد: بیشتر واحدها و مراکز صنعتی کوچک، ادارات و بانک‌ها و صنف تهیه و توزیع مواد غذایی ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه پمپ بنزین‌ها از مراکزی است که می‌تواند به شیوع بیماری دامن بزند، گفت: خواهشم این است از مدیریت جایگاهداران و شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی که از جایگاهداران بخواهند که زودتر ثبت نام کنند و کد بگیرند، زیرا با اصنافی که کد نداشته باشند طبق مقررات برخورد خواهد شد، زیرا پیش شرط و شرط فعالیت همه اصناف داشتن کد و پروانه بهداشتی فعالیت است.

فرهادی با بیان اینکه کارفرما مسئولتی در قبال ابتلای افرادش به کرونا ندارد و فقط باید از سلامت آنها در محل کار مطمئن باشد تا علائمی نداشته باشند، افزود: اطلاعاتی که در سایت خواسته شده همه برای مقاصد بهداشتی و سلامت است.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: علت ممنوعیت فعالیت رستوران‌ها، تالارها، پاساژها و باشگاه‌های ورزشی و مراکز تفریحی تجمع و تراکم و تماس افراد است و احتمال شیوع بیماری است، ما باید بتوانیم حلقه سرایت بیماری را بشکنیم، ولی اگر موارد بهداشتی رعایت نشود و الزامات فاصله گذاری رعایت نشود شاید حتی آن‌هایی را هم که با شرط و شروط مجوز فعالیت می‌دهیم دوباره مجبور شویم تعطیل کنیم.

وی اظهار داشت: از مردم می‌خواهیم که صرفاً برای کار یا تهیه مایحتاج ضروری از خانه خارج شوند و همچنان همه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند به ویژه از کارت بانکی برای همه خریدهایشان استفاده کنند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید