خودداری دولت آمریکا از ارائه اسناد دست داشتن عربستان در حادثه ۱۱ سپتامبر به خانواده قربانیان

کدخبر: ۳۳۳۳۰۵
اقتصادنیوز: دادستان کل آمریکا اعلام کرد اسناد مرتبط با دست داشتن عربستان سعودی در حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در اختیار خانواده قربانیان این حادثه قرار نخواهد گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا و «ریچارد گرنل» سرپرست نهاد اداره‌کننده اطلاعات ملی آمریکا با بهانه قرار دادن «مسائل امنیت ملی» اعلام کردند که امکان ارائه اسناد مرتبط با دست داشتن عربستان سعودی در حادثه 11 سپتامبر 2001 به خانواده قربانیان این حادثه وجود ندارد.

خبرنگار ایندیپندنت روز پنج‌شنبه گزارش داد که در جریان جلسات رسیدگی به این پرونده طی هفته جاری، ویلیام بار و ریچارد گرنل در اظهاراتی بی‌سابقه مدعی شده‌اند که اسناد مربوط به دست داشتن عربستان سعودی در حادثه 11 سپتامبر کماکان جزو اسناد محرمانه ملی محسوب می‌شوند و به‌منظور حفظ امنیت ملی آمریکا باید همچنان محرمانه باقی بمانند.

عدم دسترسی خانواده‌های قربانیان حادثه 11 سپتامبر به اسناد مذکور شانس موفقیت آنها در شکایتی که علیه دولت عربستان سعودی طرح کرده‌اند را به میزان چشمگیری کاهش خواهد داد؛ این در حالی است که دونالد ترامپ به این خانواده‌ها وعده داده بود که در این پرونده از آنها حمایت خواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید