نیوزویک افشا کرد؛ آماده‌باش یگان ماموریت‌های سری ارتش آمریکا برای حفاظت از پایتخت

کدخبر: ۳۳۳۳۴۸
اقتصادنیوز: مجله آمریکایی «نیوزویک » تاکیدکرد که یگان ویژه ماموریت های سری ارتش آمریکا بعداز افزایش ترس و نگرانی از شیوع گسترده ویروس کرونا ( کووید 19) و ایجاد هرج و مرج و آشفتگی اوضاع در واشنگتن برای تامین امنیت و حفاظت از پایتخت این کشور آماده می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا رسانه ها از جمله روسیا الیوم روز پنجشنبه به نقل از نیوزویک نوشتند: یک منبع ارشد نظامی آمریکا گفته است که مقامات واشنگتن یک تیم کاری مشترک را مامور اجرای برنامه حمایت و حفاظت از پایتخت آمریکا بعد از جهش مورد انتظار در شیوع ویروس کرونا  در این شهر کرده اند.

این مجله آمریکایی خاطرنشان کرد: این یگان ویژه ماموریت حساس حمایت از واشنگتن درمقابل حملات احتمالی از خارج یا داخل آمریکا و درصورت ضرورت تخلیه کاخ سفید و موسسات اصلی و کلیدی دولت و انتقال آنها به مکان های سری را برعهده دارد.

نیوزویک اضافه کرد: این یگان ویژه مسئولیت های مختلف مرتبط با « امنیت داخلی» از جمله حمایت از ایالات متحده در مقابل حملات مسلحانه تا آماده سازی شرایط برای تامین امنیت واشنگتن در زمان بحران ها و هرج و مرج را برعهده دارد.

« موریل باوسر» فرماندارکلمیبا که درمنطقه واشنگتن قراردارد ، دستور تمدید وضعیت فوق العاده به دلیل شیوع ویروس کرونا را تا پایان ماه جاری میلادی صادر کرده است.

مقامات آمریکایی انتظار دارند که ویروس کرونا علاوه بر واشنگتن دو ایالت همسایه آن یعنی مریلند و ویرجینیا را در نوردد.

براساس آمار رسمی اعلام شده دولت آمریکا تاکنون این کشور با بیش از 670 هزار مورد ابتلای به کووید 19 در صدر کشورهای جهان قرار دارد و از این بین حدود 35 هزار تن جان خود را از دست داده اند.

دولت ترامپ با اعتراض های گسترده ای برای ضعف آن درمقابله با این ویروس همه گیر جهانی مواجه شده است.

تاکنون بیش از دو میلیون و 170 هزار تن در سراسر جهان به کووید 19 مبتلا شده و حدود 145 هزار تن هم جان خود را از دست داده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید