ترامپ خطاب به فرماندار نیویورک: حرف زدن را تمام کن برو و کارت را انجام بده

کدخبر: ۳۳۳۴۱۳
رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه حملات لفظی خود به فرمانداران چند ایالت این کشور، با انتقاد از فرماندار ایالت نیویورک به دلیل بالا بودن آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در این ایالت، از وی خواست که به جای گلایه کردن، به وظایف خود عمل کند.
ترامپ خطاب به فرماندار نیویورک: حرف زدن را تمام کن برو و کارت را انجام بده
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که در روزهای اخیر چندین بار در فضای مجازی با فرمانداران تعدادی از ایالت‌های این کشور بر سر زمان و نحوه لغو محدودیت‌های وضع‌شده برای جلوگیری از افزایش شیوع کرونا در این کشور جدال لفظی داشته است،‌ روز جمعه در پیامی توئیتری به‌شدت از «اندرو کوئومو» فرماندار ایالت نیویورک به دلیل بالا بودن تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در این ایالت انتقاد کرد.

ترامپ در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «فرماندار کوئومو باید زمان بیشتری را صرف عمل کردن [به وظایف خود] و زمان کمتری را صرف گلایه کردن [از دولت فدرال] کند. برو و کارت را انجام بده. حرف زدن را تمام کن! ما هزاران تخت بیمارستانی برای تو ساختیم که تو به آنها نیازی نداشتی یا از آنها استفاده نکردی؛ تعداد زیادی دستگاه تنس مصنوعی به تو دادیم که باید خودت آنها را از قبل می‌داشتی؛ به تو در آزمایش گرفتن کمک کردیم، در حالی که باید این کار را خودت انجام می‌دادی.»

وی در توئیت دیگری افزود: «ما به نیویورک بسیار بیشتر از هر ایالت دیگری کمک کرده‌ایم و پول و تجهیزات در اختیارش قرار داده‌ایم. مردان و زنان بزرگی که این کار را انجام دادند، هرگز از تو تشکری نخواهند شنید. آمارهای تو خوب نیست. کمتر حرف بزن و بیشتر عمل کن!»

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، تاکنون بیش از 230 هزار نفر در ایالت نیویورک به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) مبتلا شده‌اند و بالغ بر 16700 نفر از مبتلایان به کرونا در این ایالت جان باخته‌اند.

ایالت نیویورک به‌تنهایی حدود یک‌سوم کل مبتلایان و حدود 47 درصد از کل قربانیان ویروس کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

فرماندار نیویورک روز پنج‌شنبه بر خلاف میل دونالد ترامپ اقدام به تمدید محدودیت‌ پیشین برای شهروندان و کسب‌وکارهای این ایالت در راستای مقابله با افزایش شیوع ویروس کرونا کرد؛ اقدامی که با واکنش شدید رئیس‌جمهور آمریکا مواجه شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید