به تحریک ترامپ در اعتراض به قرنطینه؛

«شورش به فرمان رئیس‌جمهور»؛ هواداران ترامپ علیه فرمانداران ایالتی دموکرات به خیابان ریختند +عکس‌وفیلم

کدخبر: ۳۳۳۵۶۴
اقتصادنیوز؛ دونالد ترامپ روز جمعه از هوادارانش خواست سه ایالتی که به دست دموکراتها اداره می‌شوند را آزاد کنند، درخواستی که به روشنی کسانی را که مخالف محدودیتهای تردد و اجبار به خانه ماندن بودند، به اعتراض بیشتر تشویق کرد.
«شورش به فرمان رئیس‌جمهور»؛ هواداران ترامپ علیه فرمانداران ایالتی دموکرات به خیابان ریختند +عکس‌وفیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ یک روز بعد از آن که ترامپ دستورالعمل خود برای بازگشایی اقتصاد فلج شده آمریکا را اعلام کرد، در توئیتر با کلماتی که این روزها هوادارانش برای نشان دادن اعتراض خود به محدودیتها از آنها استفاده می‌کنند، نوشت: «میشیگان را آزاد کنید!»، «ویرجینیا را آزاد کنید!» و «مینه‌سوتا را آزاد کنید!».

 در یکی از تظاهراتی که علیه مقررات محدودکننده در آمریکا که در پی شیوع کرونا برقرار شده‌اند، برگزار شد حدود ۱۰۰ معترض در ساحل «هانتینگتون» در ایالت کالیفرنیا تجمع کردند و خواستار پایان قرنطینه شدند.

«شورش به فرمان رئیس‌جمهور»؛ هواداران ترامپ علیه فرمانداران ایالتی دموکرات به خیابان ریختند

پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی «دیلی میل» گزارش داد در شهر اورلاندو در ایالت فلوریدا هم ده‌ها نفر با در دست داشتن عکسهای ترامپ خواستار بازگشایی این ایالت شدند. در مرکز ایالت کنتاکی و همچنین در ایالت مینه‌سوتا هم تجمعاتی برگزار شد.

«شورش به فرمان رئیس‌جمهور»؛ هواداران ترامپ علیه فرمانداران ایالتی دموکرات به خیابان ریختند

او همچنین در رشته‌توئیتی به «آندرو کوومو» فرماندار ایالت نیویورک به دلیل انتقاد از عملکرد دولت فدرال در مقابله با کرونا تاخت. ترامپ نوشت: «فرماندار کوومو باید زمان بیشتری را صرف کار انجام دادن و زمان کمتری را برای شکوه کردن سپری کند. از این خارج شوید و کار انجام دهید. حرف زدن را متوقف کنید.»

ترامپ در واکنش به تقاضای فرماندارها برای دریافت کمک از واشنگتن به منظور انجام آزمایشهای تشخیصی بیشتر، این وظیفه را به گردن آنها انداخت و نوشت: ایالتها باید روند آزمایش‌گیری را تسریع کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون بارها برای بازگشایی هر چه سریعتر فعالیتهای اقتصادی ابراز تمایل و در روزهای گذشته ادعا کرده که او برای انجام این کار اختیار تام دارد، گرچه قرنطینه و محدودیتها از سوی فرمانداران ایالتها و رهبران محلی برقرار شده و نه واشنگتن.

فرماندار واشنگتن، «جی اینسلی»، روز جمعه درباره توئیت ترامپ در خصوص آزادسازی ایالتها گفت این پیام جان هزاران آمریکایی را در معرض خظر ابتلا به کووید-۱۹ قرار می‌دهد.

اینسلی در بیانیه‌ای اعلام کرد ترامپ مردم را به انجام اقدامات غیرقانونی و خطرناک تشویق می‌کند. او همچنین گفت که یاوه‌گویی ترامپ و درخواستش از مردم برای آزاد کردن ایالتها ممکن است به خشونت ختم بشود.

فرماندار واشنگتن در ادامه انتقاد از ترامپ، گفت وی با این وجود که از واقعی و مرگبار بودن تهدید ویروس کرونا آگاه است، در حال ایجاد شورش داخلی و دروغ‌پراکنی است.

واشنگتن اولین مورد ابتلا به کرونا را در ماه ژانویه ثبت کرد. همچنین اولین گروه تلفات این بیماری در این ایالت در همین ماه در یک خانه سالمندان گزارش شد. تاکنون آزمایش کرونای ۱۱ هزار و ۱۵۰ نفر در واشنگتن مثبت اعلام شده و ۵۸۰ نفر جان باخته‌اند.

آمریکا همچنان با ۷۱۰ هزار و ۲۱ مبتلا و ۳۷ هزار و ۱۵۸ قربانی در میان سایر کشورهای درگیر با ویروس کرونا در جایگاه نخست قرار دارد. بعد از آمریکا، اسپانیا با ۱۹۰ هزار و ۸۳۹ ابتلا در جایگاه دوم جدول کشورهای کرونازده قرار گرفته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید