ترودو: مرز آمریکا و کانادا طی هفته‌های آتی همچنان بسته می‌ماند

کدخبر: ۳۳۳۵۷۴
نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد، مرز کشورش با آمریکا دست‌کم تا چند هفته دیگر قرار نیست به طور کامل بازگشایی شود.
ترودو: مرز آمریکا و کانادا طی هفته‌های آتی همچنان بسته می‌ماند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از نشریه نیویورک‌پست، مرز مشترک آمریکا و کانادا طولانی‌ترین مرز بین‌المللی مشترک بین دو کشور در جهان به مسافت ۵۵۰۰ مایل بوده و در تاریخ ۲۱ مارس گذشته به روی سفرهای غیرضروری از هر دو طرف مرز در راستای مقابله با بحران شیوع کروناویروس بسته شد اما تجارت از طریق این مرز همچنان ادامه یافت.

بر اساس گزارش‌ خبرگزاری فرانسه، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در نشستی به خبرنگاران گفت: ما هم‌اکنون یک سری مذاکرات را درباره مسائل مرزی و زنجیره‌های تأمینی با آمریکا در دست انجام داریم.

ترودو در ادامه خاطرنشان کرد: واقعیت این است که شاید هفته‌های زیادی باید بگذرد تا بتوانیم درباره برداشتن محدودیت‌های تردد مرزی صحبت کنیم. ما باید از شهروندانمان محافظت کنیم؛ همان‌طور که هر کشور دیگری این کار را انجام می‌دهد. اکثر کشورهای دنیا اقدام به محدود کردن مسافرت‌ها کرده‌اند و کانادا و آمریکا نیز از این مساله مستثنی نیستند.

از سوی دیگر، کریستیا فریلند، معاون ترودو و مسئول دولت وی در امور روابط با آمریکا نیز اظهار کرد، اوتاوا تنها زمانی محدودیت‌های مرزی را بر خواهد داشت که دیگر خطری علیه سلامت و امنیت کانادایی‌ها وجود نداشته باشد.

جمعیت آمریکا ۹ برابر بیشتر از کانادا است. تاکنون تعداد موارد مرگ در اثر ابتلا به کرونا در آمریکا از مرز ۳۳ هزار تن گذشته اما این آمار در کانادا به تازگی از ۱۶۰۰ تن فراتر رفت.

دو استانی که در کانادا بیشتر از بقیه با شیوع کرونا دست به گریبان شدند، استان‌های کبک و اونتاریو هستند که با ایالت نیویورک آمریکا مرز مشترک دارند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اخیرا اظهار کرد، مرز مشترک این کشور با کانادا «یکی از اولین مرزهایی خواهد بود که باز می‌شود». او اظهار کرد: روابط ما با کانادا بسیار خوب است. ما درباره این مسأله صحبت خواهیم کرد.

ترودو در ادامه صحبت‌هایش تلاش کرد لحنی مسالمت‌آمیز در قبال روابط دولتش با دولت ترامپ در پیش بگیرد. او گفت: این موضوع تصدیق شده که همچنان که پیش می‌رویم، توجهی ویژه صرف این روابط خواهد شد اما همزمان می‌دانیم زمان زیادی باید بگذرد تا بتوانیم درباره کاهش دادن محدودیت‌ها صحبت کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید