نفوذ ویروس کرونا به نفودناپذیرترین سرزمین جهان

کدخبر: ۳۳۳۵۷۸
اقتصانیوز؛ برحی منابع از مشاهده اولین موارد ابتلا به ویروس جدید کرونا در کره شمالی خبر داده‌اند.
نفوذ ویروس کرونا به نفودناپذیرترین سرزمین جهان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ شمار قربانیان ویروس کرونا در اسپانیا از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت. در کره شمالی نیز گفته می‌شود «کووید-۱۹» توانسته از مرزها عبور کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، با فوت ۵۶۵ نفر دیگر در اسپانیا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، شمار کلی قربانیان بیماری کووید-۱۹ در این کشور به ۲۰۰۴۳ نفر رسید.

وزارت بهداشت اسپانیا همچنین اعلام کرد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور ظرف یک روز گذشته از ۱۸۸۰۶۸ نفر به ۱۹۱۷۲۶ مورد افزایش یافته است.

رویترز نوشت، روسیه نیز روز شنبه شاهد افزایش بی‌سابقه‌ شمار مبتلایان به ویروس کرونا بود. ظرف یک روز گذشته، با ابتلای ۴۷۸۵ نفر به این بیماری، شمار کل مبتلایان در روسیه به ۳۶۷۹۳ نفر رسید.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، با فوت ۴۰ نفر دیگر در روسیه، تعداد کل قربانیان این بیماری به ۳۱۳ نفر افزایش یافت. 

از سوی دیگر، به نوشته رویترز، اساتید دانشگاه در کره شمالی می‌گویند، ویروس کرونا توانسته از ماه مارس (اواخر اسفند و اوایل فروردین) به داخل این کشور نفوذ کند.

به گفته این اساتید، مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در پیونگ‌یانگ و استان‌های «هوانگها» و «هامگیونگ» مشاهده شده است.

این در حالی است که مدت‌ها است در کره شمالی دستور کنترل مرزها و قرنطینه ۳۰ روزه مسافران خارجی صادر شده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز شنبه گفت،مقامات این کشور «در تلاش هستند روزنه‌های احتمالی ورود این بیماری واگیردار را بررسی کنند».

این خبرگزاری روز جمعه اعلام کرد، رهبران کره شمالی در مراسم ادای احترام به «کیم ایل سونگ» رهبر پیشین این کشور حاضر شدند. با این حال این رسانه به حضور «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در این مراسم اشاره‌ای نکرد.

به نوشته روزنامه «هیل»، غیاب کیم در مراسم ادای احترام به پدرش که پیش از این هر سال با حضور او انجام می‌گرفت، شبهاتی درباره سلامتی وی ایجاد کرده است

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید