تحویل نسل‌های جدید پهپادی به ارتش+عکس

کدخبر: ۳۳۳۵۸۲
اقتصادنیوز: آسمان ایران با تحویل هواپیماهای بدون سرنشین چندمنظوره رزمی، شناسایی و هدف همزمان ابابیل ۳ و کرار و جت به نیروی هوایی و پدافند هوایی کشور امن‌تر می‌شود.

 

آسمان ایران با «ابابیل» و «کرار» امن‌تر می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا  با ‌حضور فرماندهان عالی ارتش جمهوری اسلامی محصولات جدیدی تحویل نیروهای مسلح شد که انتظار می رود آسمان ایران را امن‌تر از گذشته کند.  در مراسمی که صبح امروز با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ دوم خواجه فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع برگزار شد،  هواپیماهای بدون سرنشین چند منظوره، رزمی، شناسایی و هدف ‌همزمان، نسل جدید جت، ‌ابابیل ۳ و کرار را در سازمان صنایع هوایی و صنایع هسای اصفهان تحویل شد.

نسل جدید پهپاد جت

نسل جدید پهپاد جت یک هزار کیلومتر برد دارد وزن آن ۴۷۰ کیلوگرم است و با سرعت ۹۰۰ کیلومتر بر ساعت پرواز می‌کند. پرواز در ارتفاع ۴۰ هزار پایی و مداومت ۱۸۰ دقیقه ای از دیگر قابلیت‌های نسل جدید پهپاد جت است که امروز تحویل نیروهای مسلح شد.

مهمترین ماموریت پهپاد جت آزمایش تمامی سامانه‌های پدافندی کوتاه برد و دوربرد توپخانه‌ای و موشکی و ایجاد اختلال و فریب در شبکه پدافندی دشمن است.

ابابیل ۳

پهپاد ابابیل ۳ که توسط صنایع هسای اصفهان تولید شده‌ است دارای برد ۱۵۰ کیلومتر است. این پهپاد در واقع یک پرنده شناسایی - رزمی میان‌برد با قابلیت حمل محموله‌های مختلف الکترواپتیکی و رزمی است که ماموریت اصلی آن جمع‌آوری و ارسال آنلاین داده‌ها و همچنین اجرای عملیات تهاجمی است.

نکته قابل توجه اینکه، پهپادهای ابابیل ۳ برای نخستین بار توسط وزارت دفاع به نسل جدیدی از بمب‌های هدایت تلویزیونی و فروسرخ قائم مجهز شده‌اند. این بمب‌ها در واقع بمب‌های قائم ۱ هستند که در دو نسخه هدایت تلویزیونی و فروسرخ رونمایی شده‌اند.

مجموعه خانواده بمب‌های قائم، از خانواده سدید و بمب‌های سدید ۳۴۲ هستند؛ بمب‌های قائم اولین بار روی پهپادهای دوربرد مهاجر ۶ نصب شدند

بمب‌های قائم بین ۸ تا ۱۰ کیلومتر برد دارند اما مشخص نیست که در نسخه جدید تولید شده (قائم ۱) که روی پهپادهای ابابیل ۳ نصب شده‌اند، برد این بمب‌ها چقدر است.

 

کرار

پهپاد کرار، این پرنده، یک پهپاد رزمی است که قابلیت حمل و رهاسازی محموله‌هایی در کلاس هواپیماها با سرنشین بوده و به توانمندی‌های رزمی و انتحاری مجهز شده است. این پهپاد رزمی از نظر اجرای عملیات انتحاری، پهپادی نقطه زن است که با موتور توربوجت می‌تواند علیه اهداف سطحی مورد استفاده قرار گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید