زالی: نگران شلوغی مترو تهران هستیم

کدخبر: ۳۳۳۶۰۶
اقتصادنیوز: فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از شلوغی و تراکم جمعیت مسافرین در مترو تهران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا زالی با بیان این که تغییر زیرساخت‌های مترو در بازه زمانی کوتاه برای کاهش شیوع اپیدمی کرونا امری محال و غیر ممکن است، گفت: استفاده تمامی مسافران از ماسک، تجهیزات حفاظتی، رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت فردی می‌تواند راهکار موثری برای قطع یا کاهش زنجیره کرونا باشد.

وی با اشاره به افزایش هفت درصدی بستری بیماران کرونایی در بخش ویژه بیمارستان‌های تهران، افزود: با وجود تمامی توصیه‌ها،  ثبت ۲۳۷ مورد بستری جدید کرونا در تخت‌های عادی و ۹۱ مورد در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های شهر تهران، تنها برای یک روز نگران کننده است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ضرورت استفاده از ماسک را مورد تاکید قرار داد و توصیه کرد: حتی استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای که در منزل تهیه می‌شود هم می‌تواند درصد زیادی حفاظت ایجاد کرده و از انتقال ویروس پیشگیری کند.

زالی در ادامه پرهیز از تردد غیر ضروری در سطح شهر را راهکار موثری برای ریشه کنی ویروس کووید ۱۹ ذکر کرد.

 زالی همچنین از رشد سه درصدی افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ در تخت‌های ویژه شهر تهران خبر داد و افزود: آمار بهبودیافتگان بیماری کرونا و افرادی که از بیمارستان مرخص شده‌اند نیز به ۵۴۰ نفر رسیده که این تعداد نسبت به روزهای قبل کمتر است.

رییس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان این که الگوی مراجعان به مراکز درمانی و مبتلایان به کرونا در حال تغییر است اظهار کرد: در حال حاضر مراجعان با حال وخیم‌تری به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، این موضوع علاوه بر این که روند بهبود مبتلایان به‌ ویروس کرونا را کند می‌کند در عین حال فشار کاری مضاعفی را بر دوش کادر درمان تحمیل خواهد کرد.

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید