علت معدوم سازی جوجه‌ها / فقط خروس‌ها را معدوم می‌کنند

کدخبر: ۳۳۳۶۰۸
اقتصادنیوز: رییس جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این معدوم‌سازی هرساله اتفاق می‌افتد، گفت: معدوم‌سازی به این صورت انجام می‌شود که تخم‌مرغ را مستقیماً به جوجه کشی می‌برند و مشخص نیست که این جوجه مرغ است یا خروس و مرغ‌ها را نگه می‌دارند اما خروس‌ها را معدوم می‌کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، اکبر فتحی در خصوص فیلم های معدوم‌سازی جوجه‌ها اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار برای جوجه‌ریزی سقف تعیین کرده  تا سقف پنج میلیون قطعه جوجه‌ریزی کنند، از این رو انجمن صنفی جوجه تصمیم به معدوم‌سازی گرفته است و  همان‌طور که می‌دانید شرایط بازار به گونه‌ای است که تولید این میزان جوجه صرف نمی‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه  این معدوم‌سازی هرساله اتفاق می‌افتد، گفت: هرسال به خاطر تعدیل بازار این کار انجام می‌شود، معدوم‌سازی به این صورت انجام می‌شود که تخم‌مرغ را مستقیماً به جوجه کشی می‌برند و مشخص نیست که این جوجه مرغ است یا خروس. مرغ‌ها را نگه می‌دارند اما خروس‌ها را معدوم می‌کنند. این مساله قبل از بیرون آمدن جوجه از تخم‌مرغ، مشخص نمی‌شود بلکه باید بیرون بیاید تا مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع ربطی به نهاده‌ها ندارد و مربوط به کاهش قیمت مرغ است، افزود: الان تقریباً مرغ به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریده می شود این بدین معنی است که مرغ زنده را از مرغداری ۶ هزار تومان می‌خرند برای این‌که انجمن مربوطه بتواند این قیمت را تعدیل کند تصمیم می‌گیرند که جوجه‌ریزی کم انجام شود.

فتحی گفت: وضعیت استان ما در مورد نهاده‌ها همانند سایر استان‌های کشور است اما تقریباً وضعیت استان ما خیلی خوب نیست ولی مطلوب است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید