آیفون ها روی دست شرکت اپل می مانند !

کدخبر: ۳۳۳۶۲۵
​اقتصاد نیوز:در طول همه گیری کروناویروس، بسیاری از اقتصاد‌های جهان متضرر شدند. اما به نظر می‌رسد یکی از برند‌های معتبر فناوری جهان نیز به شدت از این موضوع متضرر شده است.
آیفون ها روی دست شرکت اپل می مانند !

به گزارشاقتصاد نیوز به نقل از انتخاب، براساس یادداشت گلدمن ساکس، فروش محموله‌های آیفون اپل در سه ماهه دوم تقویم سال ۲۰۲۰ می‌تواند ۳۶ درصد کاهش یابد.

گلدمن ساکس همچنین معتقد است که متوسط قیمت فروش اپل می‌تواند ۶ ٪ نسبت به سال گذشته کاهش یابد، زیرا ممکن است مصرف کنندگان در دوران شیوع کرونا، دستگاه‌های ارزانتری را انتخاب کنند. به گفته گروهی از تحلیلگران گلدمن ساکس به رهبری راد هال، اپل می‌تواند میزان فروش واحد‌های آیفون را در سه ماهه دوم تقویم سال ۲۰۲۰ با ۳۶ درصد کاهش نشان دهد، زیرا اقتصاد تحت تاثیر همه گیری کروناویروس قرار دارد.

تحلیلگران ارشد اپل در خصوص اثرات منفی کرونا می‌گویند: فروش آیفون تا خرداد ماه ۳۶ درصد کاهش پیدا خواهد کرد

گلدمن ساکس می‌گوید که مسیر حرکت می‌تواند با کاهش ۲ ٪ در سه ماهه چهارم بهبود یابد و الگوی مشابهی را برای سایر محصولات اپل پیش بینی می‌کند. این بانک چشم انداز اپل را برای "فروش" در روز جمعه کاهش داد. گلدمن ساکس حدس می‌زند کاربران شرکت اپل مدت زمان بیشتری را با گوشی‌های قدیمی خود می‌گذرانند. یا در صورت خرید گوشی جدید، از گوشی‌های ارزان قیمت استفاده کنند.

به همین ترتیب، گلدمن ساکس معتقد است که میانگین قیمت فروش اپل می‌تواند در سه ماهه چهارم تقویم سال ۲۰۲۰ تا ۶ ٪ نسبت به سال گذشته کاهش یابد و تا اواخر سال ۲۰۲۱ بهبود یابد. اپل همچنین به خریدارانی که به دنبال آیفون ارزان‌تر هستند گزینه دیگری را پیشنهاد کرده است. این کار با انتشار آیفون SE انجام شده است که از قیمت پرچمداران آن ۴۰۰ دلار ارزان‌تر است انجام داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید