سخنگوی قوه قضاییه خبر داد:

بررسی وضعیت زندانیان در دوره کرونا/ جمع دیگری آزاد می شوند

کدخبر: ۳۳۳۶۴۲
اقتصادنیوز : سخنگوی قوه قضاییه از تشکیل هیات های ویژه جهت بررسی وضعیت زندانیان در حال مرخصی و در بند خبر داد و گفت که احتمالا تعدادی از زندانیان در حال مرخصی و حتی تعدادی از زندانیان در بند آزاد می شوند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از صدا و سیما، غلامحسین اسماعیلی در ارتباط تلفنی بخش خبری ۲۱ شبکه اول سیما افزود: بنا بر دستور ریاست قوه قضائیه مقرر گردید از فردا در تمامی حوزه‌های قضائی سراسر کشور ۵۰۰ هیأت ویژه برای بررسی وضعیت زندانیان در حال مرخصی و زندانیان در بند تشکیل گردد.

او ادامه داد: در این هیأت‌ها وضعیت زندانیانی که مشمول مرخصی بوده اند اما نتوانستند تأمین لازم را تهیه نمایند و همچنین زندانیانی که با قرار بازداشت هستند و هنور محکوم نشده اند هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اسماعیلی ادامه داد: مقرر گردیده که این هیأت‌ها بطور شبانه روزی جلسات مستمر برگزار نمایند مأموریت اصلی هیأت‌های ویژه این است که با لحاظ ارفاقات قانونی که درقانون مجازات اسلامی ذکر شده از قبیل آزادی مشروط، تعلیق اجرای مجازات و … شرایط عدم بازگشت به زندان برای چه تعداد زندانی مهیا خواهد شد همچنین بررسی تعداد دقیق زندانیان مشمول آزادی از دیگر وظایف هیأت‌های ویژه می‌باشد.

او تصریح کرد: تعیین زمان و نحوه مراجعه زندانیان در حال مرخصی به زندان هم بر عهده ستادهای کنترل مجرمین حرفه‌ای متشکل از مقامات قضائی و بخش‌های انتظامی و امنیتی خواهد بود.

‌سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه نتیجه بررسی‌ها تا ۱۰ اردیبهشت به زندانیان یا ضامنین آنها اعلام خواهد شد.

‌او ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم که ممکن است تعدادی از زندانیان در حال مرخصی، آزاد شوند و حتی تعدادی از زندانیان در بند هم آزاد خواهند شد اما گروهی از زندانیان با شرایط و برنامه‌های زمانبندی شده بصورت تدریجی به زندان باز خواهند گشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید