آخرین آمار رسمی کرونا در جهان؛ ۲۱۰ کشور و منطقه درگیر/ بیش از ۱۶۰ هزار جانباخته

کدخبر: ۳۳۳۶۸۱
اقتصادنیوز: همه گیری بیماری کووید-۱۹ همچنان در جهان ادامه دارد و کشورها با اتخاذ تدابیری همچون بستن مرزها، تمدیدِ محدودیت‌های تردد و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در تلاش برای مهار این بیماری هستند.
آخرین آمار رسمی کرونا در جهان؛  ۲۱۰ کشور و منطقه درگیر/ بیش از ۱۶۰ هزار جانباخته

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است در حال حاضر به ۲۱۰ کشور و منطقه از سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.

تا لحظه انتشار این خبر شمار کلی مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان دو میلیون و ۳۳۲ هزار و ۴۵۶ نفر است که ۱۶۰ هزار و ۷۸۴ نفر از آن‌ها جان باخته و ۶۰۰ هزار و ۲ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ایالات متحده آمریکا با ۷۳۸ هزار و ۹۱۳ مورد ابتلا و ۳۹ هزار و ۱۵ قربانی در صدر فهرست مبتلایان و قربانیان جهانی قرار گرفته است. ۶۸ هزار و ۲۸۵ نفر از مبتلایان این کشور نیز بهبود یافته‌اند.

اسپانیا با افزایش شمار مبتلایان و ثبت ۱۹۴ هزار و ۴۱۶ مورد در رتبه دوم فهرست مبتلایان جهانی کرونا قرار گرفته است. تاکنون ۲۰ هزار و ۶۳۶ نفر از مبتلایان این کشور جان خود را از دست داده و ۷۴ هزار و ۷۹۷ نفر بهبود یافته‌اند.

ایتالیا نیز ۱۷۵ هزار و ۹۲۵ مورد ابتلا را به ثبت رسانده که از این میان ۲۳ هزار و ۲۲۷ نفر جان خود را از دست داده و ۴۴ هزار و ۹۲۷ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

فرانسه نیز شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ را ۱۵۱ هزار و ۷۹۳ نفر اعلام کرده است. از این میان تاکنون ۱۹ هزار و ۳۲۳ نفر جان باخته و ۳۵ هزار و ۹۸۳ نفر بهبود یافته‌اند.

همچنین آلمان تاکنون ابتلای ۱۴۳ هزار و ۷۲۴ نفر را به کروناویروس جدید گزارش کرده است که از این میان ۴۵۳۸ نفر جان خود را از دست داده و ۸۸ هزار نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

انگلیس نیز در رتبه ششم فهرست جهانی کشورهای درگیر کروناویروس جدید قرار گرفته است. این کشور تاکنون ابتلای ۱۱۴ هزار و ۲۱۷ نفر را به این بیماری تایید کرده است که از این میان ۱۵ هزار و ۴۶۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند. انگلیس شمار بهبودیافتگان خود را اعلام نکرده است.

چین که اعلام کرده شیوع کروناویروس را تا حد زیادی کنترل کرده تاکنون ۸۲ هزار و ۷۳۵ مورد ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش کرده و تعداد قربانیان این بیماری در این کشور ۴۶۳۲ نفر است. شمار مبتلایان و قربانیان کووید-۱۹ از روز گذشته تا به امروز در چین ثابت باقی مانده است. همچنین تاکنون ۷۷ هزار و ۶۲ نفر از بیماران در این کشور بهبود یافته‌اند.

ترکیه هم که با افزایش شمار مبتلایان خود در این فهرست از ایران پیشی گرفته است، تاکنون ابتلای ۸۲ هزار و ۳۲۹ نفر را به بیماری کووید-۱۹ اعلام کرده که از این میان ۱۸۹۰ نفر جان باخته و ۱۰ هزار و ۴۵۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس جدید در ایران نیز تاکنون به ترتیب ۸۰ هزار و ۸۶۸ نفر و ۵۰۳۱ نفر اعلام شده است. ۵۵ هزار و ۹۸۷ نفر از مبتلایان تاکنون بهبود یافته‌اند.

بنا بر آمارهای سایت "ورلداُمتر"، همچنین بلژیک با ۳۷ هزار و ۱۸۳ مبتلا و ۵۴۵۳ قربانی، برزیل با ۳۶ هزار و ۹۳۵ مبتلا و ۲۳۷۲ قربانی، روسیه با ۳۶ هزار و ۷۹۳ مبتلا و ۳۱۳ قربانی، کانادا با ۳۳ هزار و ۳۸۳ مبتلا و ۱۴۷۰ قربانی، هلند با ۳۱ هزار و ۵۸۹ مبتلا و ۳۶۰۱ قربانی از دیگر کشورها با میزان شیوع گسترده محسوب می‌شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید