«سناتور سوسیالیست» محتمل‌ترین گزینه معاونت ریاست‌جمهوری؛

سی‌ان‌ان زوج انتخاباتی «جو بایدن» را معرفی کرد

کدخبر: ۳۳۳۶۹۹
اقتصادنیوز؛ خبرگزاری آمریکایی CNN در گزارشی «الیزابت وارن» سناتور چپ‌گرای ماساچوست را به عنوان محتمل‌ترین گزینه مد نظر «جو بایدن» برای معاونت وی در رقابت با زوج ترامپ-پنس در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ معرفی کرد.
سی‌ان‌ان زوج انتخاباتی «جو بایدن» را معرفی کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «جو بایدن» در جریان رقابت انتخاباتی خود برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا که در آبان ماه برگزار خواهد شد، به مرحله‌ انتخاب معاون خود رسیده است. اگرچه این انتخاب آن طور که رسانه‌های آمریکایی اعلام می‌کنند، چندان اهمیتی ندارد، اما ظاهراً انتخاب بایدن این بار مهم خواهد بود.

«سی‌ان‌ان» در گزارشی با اشاره به اینکه جو بایدن برای انتخاب معاون خود گزینه‌های زیادی در اختیار دارد، نوشت، در میان گزینه‌هایی که جو بایدن، نامزد بالقوه انتخابات 2020 آمریکا، یک گزینه از گزینه‌های دیگر پیش‌روی وی شاخص‌تر خواهد بود که آن «الیزابت وارن» است.

الیزابت وارن

وبگاه خبری «سی‌ان‌ان» برخی از دلایلی که بر اساس آنها، بایدن این انتخاب را خواهد داشت اینگونه ذکر کرده است. 

عمل به قول. بایدن در مناظره انتخاباتی با برنی سندرز در ماه مارس موکداً اعلام کرد که کسی را که برای این منصب درنظر گرفته یک زن خواهد بود.

«سی‌ان‌ان» در ادامه نوشت، از آنجایی که پاسخ‌های «دونالد ترامپ» به شیوع ویروس کرونا، بی‌حساب و کتاب بوده است، آمریکایی‌ها به دنبال کسی خواهند بود که بتوانند به آن اعتماد کنند. از نظر «سی‌ان‌ان» وارن این قابلیت را دارد. نظر‌سنجی‌هایی در آمریکا نشان داده که به توانایی ترامپ در کنترل اوضاع کرونایی این کشور اعتمادی نیست.

تهییج و آماده‌سازی رأی‌دهندگان. با توجه به اینکه شیوع بیماری کرونا می‌تواند باعث شود که تعداد کمی از رأی‌دهندگان برای رأی‌گیری حاضر شوند، بنابراین دموکرات‌ها باید مطمئن شوند که رأی‌دهندگان در روز انتخابات حاضر خواهند شد. در میان گزینه‌های مختلف، وارن یکی از بهترین انتخاب‌ها برای چنین اقداماتی است.

پختگی در امر رسانه. در انتخابات مقدماتی، وارن توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد و از رسانه‌های اجتماعی برای مخابره پیام خود استفاده کرد. در سال 2020، ارتباط مؤثر در جایگاه‌های مختلف مهم خواهد بود. وارن می‌تواند به بایدن کمک کند تا ارتباطات مؤثری داشته باشد و جایگاه عمومی وی را تقویت کند.

ناامنی طبقه متوسط آمریکا. به دلیل شیوع بیماری کرونا، رأی‌دهندگان درباره امنیت اقتصادی زندگی‌شان نگران هستند. بسیاری از نیرو‌های کار آمریکایی که قبلاً در تلاش بودند خانواده خود را تأمین کنند، اکنون شغل‌های خود را از دست داده‌اند و در این حالی است که رکود اقتصادی در حال افزایش است. به نظر می‌رسد که وارن طرح‌هایی در ذهن دارد و برای حل مشکل راه‌حلی ارائه می‌دهد.

در میان گزینه‌های که بایدن در اختیار دارد، الیزابت وارن، محتمل‌ترین گزینه خواهد بود. در حالی که بایدن گزینه‌های دیگری را نیز در اختیار دارد، اما شانس وارن برای ورود به دفتر بیضی شکل کاخ سفید بیشتر خواهد بود.

مناظره نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید