واکنش اتحادیه عرب به اقدامات اخیر اسرائیل در بحبوحه کرونا

کدخبر: ۳۳۳۸۸۸
اقتصادنیوز؛ اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای به تشریح سوءاستفاده رژیم اسرائیل از وضعیت کنونی برای پیش بردن برنامه‌هایش پرداخت و از جامعه جهانی خواست جلوی این اقدامات را بگیرد.
واکنش اتحادیه عرب به اقدامات اخیر اسرائیل در بحبوحه کرونا

اتحادیه عرب امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، ادامه سیاست‌ها و اقدامات رژیم اسرائیل مانند تخریب، آوارگی، بازداشت و هدف گرفتن مراکز بهداشتی در اراضی اشغالی فلسطین چیزی جز تضعیف تلاش‌های تشکیلات خودگردان برای مقابله با کرونا نیست.

بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، اتحادیه عرب در ادامه درباره اوضاع اقتصادی، اجتماعی و انسانی در اراضی اشغالی فلسطین به دلیل اقدامات رژیم اسرائیل در سایه شیوع کرونا هشدار داد.

در ادامه این بیانیه از جامعه بین‌الملل و سازمان ملل خواسته شده با اعمال فشار بر رژیم اسرائیل جلوی هر اقدامی که منجر به متشنج شدن بیشتر وضعیت می‌شود فورا گرفته شود.

اتحادیه عرب همچنین خواستار پایان سوءاستفاده رژیم اشغالگر از وضعیت کنونی برای توسعه شهرک‌سازی، الحاق اراضی بیشتر در کرانه باختری، محکم کردن سیطره بر ساکنان قدس، تکمیل عملیات پاکسازی نژادی علیه فلسطینی‌ها در اغوار، تهدید زندگی کارگران و اسرای عرب و فلسطینی در زندان‌های این رژیم شد.

در این بیانیه آمده است: مقامات رژیم اشغالگر سیاست اعمال تعمدی و کُند بودن در تهیه الزامات را در پیش گرفته و علاوه بر آن مانع از اقدامات طرف‌های رسمی و مردمی فلسطینی در قدس و اطراف آن برای مقابله با کرونا می‌شود.

اتحادیه عرب در پایان بار دیگر خواستار اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای تهیه نیازهای ضروری فلسطینی‌ها و رساندن کمک‌های لازم برای مقابله با کرونا شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید