آمریکا خرید نفت عربستان را متوقف می کند

کدخبر: ۳۳۳۹۹۵
اقتصادنیوز :رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به سقوط بی‌سابقه بهای نفت این کشور به زیر صفر، از احتمال توقف خرید نفت از عربستان سعودی برای جبران ضرر سخن گفت.
آمریکا خرید نفت عربستان را متوقف می کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا از بررسی احتمال توقف خرید نفت از عربستان سعودی در راستای حمایت از صنعت حفاری بومی خبر داد.

گفتنی است در پی کاهش بی‌سابقه بهای نفت آمریکا به زیر صفر، بسیاری از هم‌حزبی‌های جمهوریخواه ترامپ خواهان توقف خرید نفت از عربستان سعودی شده‌اند به ویژه که آنها در کنار بحران کرونا که به کاهش تقاضا منجر شده، نزاع ریاض- مسکو درباره سقف تولید نفت را از عمده دلایل سرریز شدن ذخایر نفتی و سقوط بازار می‌دانند.

در همین راستا، ترامپ مدعی شد آمریکا ذخایر نفتی عظیمی دارد و وی به توقف خرید از عربستان فکر خواهد کرد.

ترامپ همچنین مدعی شد که سقوط بهای نفت کوتاه‌مدت است حال آنکه وی به خسارت وارد آمده بر صنایع نفتی آمریکا و شرکت‌هایی که تا مرز ورشکستگی رفته‌اند؛ اذعان کرد.

با این حال، وی بخش عمده سقوط بازار را ناشی از بحران کرونا دانست و افزود: مشکل این است که هیچ‌کس در هیچ جای دنیا حتی یک ماشین هم نمی‌راند. کارخانه‌ها و مشاغل بسته هستند. ما انرژی زیادی به ویژه در حوزه انرژی و نفت داشتیم و ناگهان ۴۰ تا ۵۰ درصد ضرر دادیم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که تصمیم اخیر اوپک پلاس مبنی بر کاهش سقف تولید تا روزانه ۱۵ میلیون بشکه نفت، به افزایش قیمت‌ها و جبران ضرر منجر شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید