نتایج یک تحقیق جدید :

کودکان به سختی ویروس کرونا را منتقل می‌کنند

کدخبر: ۳۳۴۰۵۱
​اقتصاد نیوز:نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد کودک ۹ ساله‌ای که در فرانسه حامل خاموش ویروس کرونا بود با وجود رفت و آمد و تماس با کودکان دیگر در سه مرکز آموزشی، ویروس را به هیچکس منتقل نکرده است.
کودکان به سختی ویروس کرونا را منتقل می‌کنند

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، این کودک ۹ ساله در ماه ژانویه در اولین مرکز شناخته شده ورود ویروس به فرانسه حضور داشت: یکی گردشگر بریتانیایی ویروس کرونا را از سنگاپور به یک پیست اسکی در منطقه کوهستانی اوت ساووا (ساووای علیا) آورد و ۱۲ نفر از جمله یک دختر بچه ۹ ساله حاضر در این پیست را مبتلا کرد.

براساس پژوهشی که نتایج آن ۱۱ آوریل در مجله تخصصی بیماری‌های عفونی در ایالات متحده منتشر شد، این کودک پس از ابتلا نشانه‌های بسیار خفیفی از بیماری را بروز داده و تا هشت روز پس از آغاز مریضی و پیش از به صدا درآمدن زنگ خطر شیوع ویروس کرونا با ۱۷۲ نفر از جمله ۱۱۲ دانش‌آموز و معلم ارتباط داشته اما ویروس کرونا را به هیچکدام از آن‌ها منتقل نکرده است.روزنامه لیبراسیون فرانسه نتایج این پژوهش را برای نخستین بار روز دوشنبه در اختیار عموم قرار داد.

بنا بر این گزارش تمام ۱۷۲ نفری که با این کودک بیمار در تماس بودند به قرنطینه منتقل شدند اما هیچکدام حامل ویروس نبودند. با این حال ۶۴ درصد همین افراد حامل ویروس‌های فصلی دیگر بودند. پژوهشگران می‌گویند نتایج این تحقیق نشانگر آن است که کودکان دینامیسم کاملا متفاوتی در پذیرش و انتقال ویروس جدید کرونا دارند. یکی از پژوهشگران حاضر در این مطالعه به خبرگزاری فرانسه گفت: «با اینکه کودکان یکی از حاملان اصلی ویروس‌های دیگر نظیر سرماخوردگی هستند، این احتمال وجود دارد که با توجه به عدم بروز نشانه‌های بیماری و اینکه توان حمل زیاد ویروس را ندارند، ویروس کرونای جدید را به سختی و خیلی کم منتقل کنند.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید