بازداشت «یکی از مهم‌ترین سرکرده‌های داعش در اروپا»

کدخبر: ۳۳۴۰۸۶
اقتصادنیوز؛ وزارت کشور اسپانیا اعلام کرد یکی از مهم‌ترین اعضای تحت تعقیب گروه تروریستی داعش در اروپا توسط پلیس ملی اسپانیا و در جنوب شرقی در این کشور بازداشت شده است.
 بازداشت «یکی از مهم‌ترین سرکرده‌های داعش در اروپا»

به گزارش اقتصادنیوز به نق از فارس؛ 

پلیس ملی اسپانیا امروز (سه‌شنبه) یکی از اعضای مهم گروه تروریستی داعش در اروپا را در جنوبی شرقی این کشور بازداشت کرد.

وزارت کشور اسپانیا با اعلام این خبر، گفت این شخص که دارای تابعیت مصری است، به همراه دو نفر دیگر در شهر «آلمریا» بازداشت شده‌اند.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه، این تروریست داعشی اخیراً به صورت غیرقانونی وارد اسپانیا شده و در یک خانه اجاره‌ای در شهر آلمریا زندگی می‌کرد و پلیس در حال بررسی این است که آیا این افراد از جنگ سوریه بازگشته‌اند.

بازداشت این افراد، در جریان عملیات ضد تروریستی پلیس اسپانیا در جنوب شرقی این کشور و بعد از تحقیقات گسترده و همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی بین‌المللی و منطقه‌ای حاصل شده است.

بر این اساس، افراد مذکور از وضعیت بحرانی شیوع ویروس «کووید۱۹» در اسپانیا سوءاستفاده کرده و در خانه پنهان شده بودند، کمتر در انظار عموم ظاهر می‌شدند و در صورت خروج آنهم به صورت جداگانه از خانه، به بهانه دستورالعمل‌های بهداشتی ماسک به صورت می‌زدند.

به نوشته وزارت کشور اسپانیا، این عملیات ضد تروریستی پلیس در راستای سیاست مقابله با بازگشت اتباع اسپانیایی که به گروه‌های تروریستی خارجی از جمله داعش پیوسته‌اند، انجام شد.

پلیس این کشور درباره این شخص که یکی از مهمترین افراد تحت تعقیب داعش در اروپا معرفی شده، توضیح داد او به مدت چندین سال در مناطق جنگی سوریه و عراق حضور داشته، شخصیت عجیب و تمایلات جنایی بسیار خشنی دارد.

بر این اساس، بخشی از فعالیت‌های او به عنوان یکی از اعضای مهم داعش، در تبلیغات رسانه‌ای مکتوب و تصویری این گروه تروریستی مشهود است.

در پایان این بیانیه تاکید شده که عملیات ضد تروریستی مذکور هنوز در جریان است و پلیس تلاش می‌کند تا هویت دو فرد دیگر را که به همراه آن عضو مهم داعش بازداشت شدند، شناسایی کند.

چند روز پیش نیز مقامات دولت آلمان اعلام کردند چهار تروریست داعشی را که قصد داشتند به پایگاه‌های هوایی آمریکا در این کشور حمله کنند، دستگیر شده‌اند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید