درخواست اروپا برای تسهیل تحریم های ایران رد شد

کدخبر: ۳۳۴۳۵۵
اقتصادنیوز : مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که آمریکا درخواست اتحادیه اروپا برای تسهیل تحریم‌ها و موافقت با دریافت وام ایران از صندوق بین‌المللی پول را نپذیرفته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گفت که اتحادیه اروپا از آمریکا خواست تا تحریم‌هایش علیه ایران را تسهیل کرده و با کمک مالی به آن برای کنترل بیماری همه‌گیر کرونا موافقت کند، اما درخواست آن رد شده است.

بورل در یک کنفرانس ویدیویی که پس از کنفرانس وزرای اتحادیه اروپا برگزار شد، اظهار کرد: ما اول از تهسیل تحریم‌ها و دوم از درخواست ایران از صندوق بین‌المللی پول برای کمک مالی حمایت کردیم.

او دراین راستا ادامه داد: متاسفم که موضع آمریکایی‌ها این است که با تصمیم‌گیری صندوق بین‌المللی پول مخالفت می‌کنند. این درخواست از دیدگاه حقوق بشری باید پذیرفته می‌شد.

بر اساس این گزارش، روزنامه وال استریت ژورنال پیش از این به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که دولت آمریکا قصد دارد مانع از اجرایی شدن درخواست وام اضطراری ایران از صندوق بین‌المللی پول برای مبارزه با شیوع ویروس کرونای جدید شود.

دولت آمریکا همچنین تا کنون با مطرح کردن این ادعا که تحریم‌های اعمال‌ شده‌ آن بر ایران مانع کمک‌رسانی‌های بشردوستانه به ایران در موقعیت مبارزه با شیوع ویروس کرونا نمی‌شود، از عمل به درخواست‌های بین‌المللی برای لغو یا تسهیل تحریم‌های ایران خودداری کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید