نشست‌های خبری روزانه با رسانه‌ها کاهش می‌یاید

چاره‌جویی مقامات کاخ‌سفید برای گاف‌های متعدد دونالدترامپ

کدخبر: ۳۳۴۶۴۸
اقتصادنیوز؛ اظهارات نادرست و متناقض، ادعاهای خلاف واقع، گاف‌های کلامی و رفتارهای خلاف عرف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، بالاخره مقامات ارشد کاخ سفید را به فکر چاره‌جویی انداخته تا حضور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در نشست‌های خبری را کاهش دهند.
چاره‌جویی مقامات کاخ‌سفید برای گاف‌های متعدد دونالدترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، مقامات کاخ سفید در تلاش هستند حضور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در نشست‌های خبری را کاهش دهند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، به گفته چهار مقام دولتی و چند تن از جمهوری‌خواهان، در کاخ سفید گفت‌وگوهایی در زمینه تغییر شکل  نشست‌های خبری روزانه در جریان است.

در حال حاضر، صحبت‌های ترامپ بخش اعظمی از این نشست‌های روزانه را که با محور شرح اقدامات دولت و وضعیت آمریکا درخصوص شیوع ویروس انجام می‌گیرد، شامل می‌شود.

بیشتر مواقع، صحبت‌های ترامپ تا یک ساعت ادامه پیدا می‌کنند. بعضاً سخنان رئیس جمهور آمریکا با گاف‌ها و ادعاهای عجیبی همراه هستند و گاهی نیز این نشست‌ها به صحنه حملات ترامپ علیه مخالفان و رقبایش تبدیل می شوند.

در جدیدترین مورد از گاف‌های ترامپ در این نشست‌های خبری، او روز پنجشنبه پیشنهاد کرد تزریق مواد ضدعفونی کننده به بدن بیماران مبتلا به ویروس کرونا و قرار دادن آن‌ها در معرض اشعه فرابنفش به‌عنوان راه درمان این بیماری در نظر گرفته شوند.

این پیشنهادات ترامپ سیل گسترده‌ای از انتقادات و ابراز نگرانی‌های مقامات بهداشتی و سیاست‌مداران را به همراه داشت. تا آنجا که ترامپ در نشست خبری روز جمعه ناچار شد بگوید حرف‌هایش در حد شوخی بودند.

«جو بایدن» رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به توجیهات وی برای گاف‌های جدیدش گفت، سلامت مردم آمریکا موضوعی برای شوخی کردن نیست.

نکته جالب توجه در نشست خبری روز جمعه این بود که برای اولین بار جلسه پرسش و پاسخ ترامپ با خبرنگاران برگزار نشد.

اکنون مقامات کاخ سفید به این نتیجه رسیده‌اند که ترامپ باید تنها زمانی در مقابل دوربین‌ها حاضر شود که پیشرفت قابل توجهی در مهار ویروس کرونا اتفاق افتاده باشد.

آن‌ها پیشنهاد کرده‌اند ریاست این نشست‌های روزانه به «مایک پنس» معاون ترامپ یا مقامات وزارت بهداشت سپرده شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید